اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تفرش:

فرهنگ نشانه هویت و اقتدار ملت است

امام جمعه شهرستان تفرش گفت: فرهنگ هر ملت نشانه هویت آن ملت است و ارزش‌های فرهنگی در هر جامعه اقتدار آن جامعه را به دنبال دارد.

فرهنگ نشانه هویت و اقتدار ملت است

حجت‌الاسلام سیدمحمد مومنی بعد از ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفرش افزود: خودباوری از مهمترین اهداف شورای فرهنگی شهرستان تفرش است و این مسئله باید در امور کارساز و موثر باشد.

وی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در هر شرایطی به وظیفه خود عمل کند و به دلیل اهمیت فرهنگ، نباید در هیچ برهه‌ای از زمان وقفه‌ای در اهداف خود ایجاد کند.

امام جمعه شهرستان تفرش با بیان اینکه فرماندهان فرهنگی در هر شهرستان مسئولان آن شهرستان هستند، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی عمومی باید از ادارات آغاز شود و مسئله‌ای همانند حجاب که در جامعه باید رعایت شود، ابتدا در ادارات و سازمان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و به طور کامل اجرا شود.

مومنی یادآور شد: جمعیت جوان جامعه رو به کاهش است و مسائلی همانند طلاق، مواد مخدر، بی‌حجابی و فسادهای مالی گریبانگیر جامعه اسلامی شده و باید هر چه سریع‌تر علاج این معضلات توسط مسئولان چاره‌اندیشی و به کارگیری شود.

وی ادامه داد: 26 دستگاه درباره مسئله عفاف و حجاب در شهرستان ساماندهی شده و طبق برنامه در صدد افزایش فرهنگ حجاب هستند که حذف تناقض میان این دستگاه‌ها و جلوگیری از موازی کاری سبب عمومی‌سازی فرهنگ حجاب می‌شود.

امام جمعه شهرستان تفرش با اشاره به اشتیاق بیش از حد جوانان به شبکه‌های اجتماعی غیر اسلامی گفت: حضور جوانان در شبکه‌هایی همانند فیس‌بوک و همراهی با برنامه شبکه‌های ماهواره‌ای هجمه‌های جبران ناپذیر فرهنگی را به همراه دارد که سبب سست شدن بنیان خانواده و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده‌ها می‌شود.

اهمیت به رعایت حجاب کارمندان در ادارات از مهمترین مواردی بود که امام جمعه تفرش به آن تاکید کرد و افزود: رعایت حجاب اسلامی توسط کارمندان ادارات سبب رواج این فرهنگ به ارباب رجوع‌ها می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفرش نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال تحصیلی برای دانشجویان این مرکز 150 ساعت دروس اسلامی در دانشگاه تدریس می‌شود و هر هفته 50 ساعت مشاوره در زمینه مباحث اعتقادی و خانواده به دانشجویان ارائه می‌شود.

حسن صابری افزود: اجبار چادر در دانشگاه آزاد از اجرایی‌ترین راه‌هایی بود که توسط مسئولیت دانشگاه مصوب شده و بیش از سه سال است که این امر با هدف حفظ پوشش مناسب به منظور فرهنگ‌سازی عمومی و صیانت از حجاب برتر انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه وظیفه صیانت از حجاب و عفاف و مسائل فرهنگی را دارد و اعتقادات افراد در کانون خانواده و در زمان تحصیل در مدارس شکل می‌گیرد و در این صورت تغییر عقاید دانشجو در شکل منفی در دانشگاه به آسانی امکانپذیر نیست.

در این جلسه مقرر شد که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عمومی حجاب و عفاف پلیس امنیت اخلاقی شهرستان تفرش در پیشگیری از بدحجابی فعالیت بیشتری داشته و شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها در ادارات فعال شوند تا بهترین پوشش ویژه کارمندان ادارات عملی شود.

جدیت در اقامه نماز جماعت در ادارات شهرستان و فرهنگ‌سازی این مهم و توجه و تاکید به حجاب از مدارس ابتدایی از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/87008/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول