اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم:

قشم دروازه فرهنگی به کشورهای آسیایی است

مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم در آیین دومین دوره انتخاب کتاب سال جزیره قشم گفت: با توجه به اینکه در گذشته جزیره قشم دروازه فرهنگی کشور به سمت هندوستان و چین بوده، لذا توجه به چاپ کتب بیشتری در قشم ضروری است.

قشم دروازه فرهنگی به کشورهای آسیایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت‌الاسلام علی ملانوری صبح امروز در آیین دومین دوره انتخاب و معرفی کتاب سال جزیره قشم در مرکز بین‌المللی رشد قشم اظهار داشت: با توجه به اینکه در گذشته جزیره قشم دروازه فرهنگی کشور به سمت هندوستان و چین بوده لذا توجه به چاپ کتب بیشتری در قشم ضروری است.

وی افزود: 8 هزار جلد از مجموع 18 هزار جلد کتاب با 64 عنوان با موضوعات مذهبی شامل قرآن،نهج‌البلاغه، تفاسیر قرآنی، دیوان شعرای بنام ایران، تاریخی، ادبیات، هنر، اجتماعی و دیگر عناوین در 40 مرکز فرهنگی از جمله 22 کتابخانه روستاهای غرب جزیره قشم و شهر قشم اهدا شد، اضافه کرد: ما از لحاظ کتابخانه عمومی در سطح قشم بسیار ضعیف و در فقریم.

مدیریت ویژه فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد قشم بیان داشت: توجه به کارهای فرهنگی و به ویژه بحث کتاب و کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها یکی از ضروریات جامعه امروزی است که نیازمند تلاشی همگانی از جمله خطبا، مطبوعات، صدا و سیما، مسئولان، منابر، شورا و دهیاری‌ها در بین عموم به صورت اصل آموزشی نهادینه شود.

ملانوری تصریح کرد: در برخی از کشورها کتابی برای نوزاد نیز ابداع شده است که مادر باید برای نوزادش بخواند تا از همان دوران کودکی بر او تاثیر بگذارد و توجه به این مهم لازم و ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: انجمن‌ها باید با دانشگاه‌ها، مدارس و آموزش و پرورش ارتباط داشته باشند و داستان نویسان و فرهنگیان گمنام را شناسایی و پرورش و تحت حمایت قرار دهند.

در این آیین کتاب خدرو پسر ناخدا ابراهیم اثر ایرج  اعتمادی در حوزه ادبیات و کتاب شکارچی کوسه کر اثر غلام عباس عبدی در حوزه کودک و نوجوان به عنوان کتاب سال برگزیده و انتخاب و از نویسندگان آن تقدیر شد.

انتهای پیام/88002/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول