عبدالرضا ناظری امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مرکز فوریتهای پلیسی 110 به منظور افزایش سرعت عمل پلیس، جلب رضایت شهروندان و ارتباط پایدار بین پلیس و جامعه ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه دقت و توجه به مطالبات مردم در حوزه 110 سبب افزایش اعتماد و رضایتمندی عمومی میشود، خاطر نشان کرد: مردم نیروی انتظامی را برای حل مشکلاتشان ملجأ و پناهگاه مطمئنی میدانند و پلیس نیز آماده پاسخگویی به مطالبات و خواستههای به حق شهروندان در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و نظم و انضباط اجتماعی و طرحهای امنیت محله محور است.
ناظری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 353 هزار و 815 تماس با مرکز فوریتهای پلیسی 110 برقرار شده است که 65 درصد این تماسها، منجر به عملیات و حضور مستقیم پلیس در صحنه شدهاند.
وی با اشاره به کاهش 21 درصدی تماسهای غیرقابل رسیدگی با 110 بیان داشت: این امر نشان از آگاهی بیشتر مردم نسبت به نحوه کارکرد مرکز فوریتهای پلیسی دارد، اما جای دارد با یاری اصحاب رسانه در این حوزه فعالیت بیشتری صورت گیرد تا تماسهای غیرضروری با 110 به حداقل ممکن کاهش یابد.
ناظری راهنمایی شهروندان را یکی دیگر از اقدامات کاربران مرکز فوریتهای پلیسی 110 اعلام کرد و افزود: این مورد نیز نسبت به سال قبل از افزایش 31 درصدی برخوردار است.
وی تصریح کرد: شهروندان میتوانند موارد فوریتی از جمله مزاحمتها، نزاع و درگیری، شرارت، تصادفات فوتی و وقایع مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس بتواند در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یابد.
انتهای پیام/2446/ق20/د1000