اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

نقش رسانه‌ها در زمینه حفاظت از منابع طبیعی انکارناپذیر است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در اطلاع‌رسانی در زمینه حفاظت از منابع طبیعی دارند.

نقش رسانه‌ها در زمینه حفاظت از منابع طبیعی انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهمن اسکندری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی حفظ و صیانت از منابع طبیعی با بیان اینکه همه مسئولان اجرایی کشور در زمینه حراست از منابع طبیعی تاکید دارند، اظهار داشت: آب، خاک، جنگل و مرتع جزو ثروت‌های ملی به به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع از عهده‌ی یک سازمان بر نمی‌آید، خاطرنشان کرد: همه آحاد مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی مسئول هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر وظیفه رسانه ملی در فرهنگ‌سازی حفظ و صیانت از منابع طبیعی تصریح کرد: نقش رسانه ملی در این زمینه انکارناپذیر است.

اسکندری به چالش موجود در حوزه‌ منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: از جمله چالش‌های موجود در حوزه منابع طبیعی این است که بهره‌برداران و مسئولان در حوزه‌ منابع طبیعی با وجود داشتن آگاهی و علم در حراست از منابع طبیعی به وظیفه خود در این زمینه عمل نمی‌کنند.

این مسئول به اهمیت منابع طبیعی در تلطیف هوا و جلوگیری از فرسایش خاک اشاره کرد و گفت: علاوه بر داشتن آگاهی در خصوص صیانت از منابع طبیعی باید در این زمینه به باور برسیم.

وی با بیان اینکه الزامات قانونی در زمینه تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی چندان تاثیرگذار نیست تاکید کرد: برای حفاظت از منابع طبیعی، رسانه‌ها باید مسئولان منابع طبیعی را با نظرات کارشناسی خود بهره‌‌مند کنند.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول