اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه امام صادق (ع) عنوان کرد

خلأ دشمن‌شناسی در سیستم آموزشی

استاد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: دشمن‌شناسی از خلأهایی است که در سیستم آموزشی احساس می‌شود و باید برای آن فکری کرد.

خلأ دشمن‌شناسی در سیستم آموزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی‌اکبر رائفی‌پور پیش از ظهر امروز در جمع مدیران، مسئولان، مربیان پرورشی مدارس این شهرستان رفسنجان با تاکید بر غافل نشدن از دسیسه‌های دشمن اظهار داشت: دشمن‌شناسی و جنگ نرم از خلأهایی است که در سیستم آموزشی احساس می‌شود و باید برای آن فکری کرد.

وی تصریح کرد: حتی یک لحظه هم نباید از دشمن غافل شد، زیرا معصومین ما هم سفارش کرده‌اند هر کس از دشمن غافل شود، شکست بر او غلبه می‌کند.

رائفی‌پور افزود: امروز نیروها و بلندگوهای دشمن در خانه‌های ما است و معادلات نظامی و جنگی به هم ریخته، اما از آن طرف مواد مخدر، تهاجمات فرهنگی و... کاری کرده که خانواده‌ها نتوانند سر خود را بالا بگیرند که باید مراقب باشیم این نشانه‌ها در خانه‌های ما دیده نشود.

این استاد و پژوهشگر ادامه داد: اندیشکده‌های صهیونیست رسماً اعلام می‌کنند به مرحله‌ای رسیدیم که باید از استراتژی اغوا استفاده کنیم یعنی حرفی که از اول خلقت ابلیس زده است.

وی فرقه‌های فکری را یکی از جنگ‌های نرم دشمن عنوان و خاطر نشان کرد: آمار فرقه‌های فکری در کشور ما بالا است، اما به نسبت دیگر کشورها هنوز خوب هستیم و اکنون بالای 115 فرقه در کشور داریم.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) به عمومیت برخی فرقه‌ها در تمام کشور اشاره کرد و افزود: فرقه عرفان حلقه در تمام شهرها و برای تمام سن‌ها مرید و شبکه دارد.

این استاد و پژوهشگر بیشترین خطر فرقه‌ای را در مسیحیت عنوان و افزود: روحانی و استاد دانشگاه و حتی نظامی داریم که به سمت این فرقه گرایش پیدا کرده و جای تأسف دارد.

وی بهترین زمان پیشگیری از به دام افتادن در این‌گونه مسائل را سنین پایین اعلام و بیان داشت: اصول دشمن‌شناسی را باید بفهمیم و مسیر اصلی را پیدا کنیم، زیرا ظلمت در نبود نور ایجاد می‌شود.

رائفی‌پور به مشترک بودن فرقه‌ها در بیش از  95 درصد اشاره کرد و گفت: جوانان را باید به قرآن و اهل بیت وصل کنیم و قرآن بدون اهل بیت چند کاغذ بیش نیست.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به آیات قرآن انسان‌ها را به چهار دسته تقسیم کرد و افزود: یک دسته انسان‌ها مسیر را خوب تعیین می‌کنند و خوب می‌روند و شریعت را به درستی اجرا می‌کنند، اما دسته دیگر مسیر را خوب تعیین می‌کنند، اما خلاف می‌کنند و باید جریمه شوند.

وی یادآور شد: دسته سوم انسان‌ها مسیر را غلط تعیین می‌کنند، اما در مسیر غلط خود خوب می‌روند که این هیچ ارزشی ندارد و دسته چهارم خالدین در جهنم هستند که هم مسیر و هم رفتن را غلط انجام می‌دهند.

رائفی‌پور به یاد دادن مسائل به جوانان با شیرینی و زبان خودشان تاکید و ابراز داشت: با مودت کردن، می‌توان مشکلات را حل کرد و معرفت و گرایش جوانان به سمت قرآن و اهل بیت را بیشتر کرد.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) شریعت‌گریزی را مهمترین ویژگی فرقه‌ها دانست و عنوان کرد: مربیان باید بحث شریعت را کامل و جامع در بین دانش‌آموزان جا بیندازند و برنامه‌های تلویزیون هم باید به گونه‌ای باشد که سطح توقعات را بالا نبرد.

وی بیان داشت: پخش برخی فیلم‌های هالیوودی در کشورهایی نظیر انگلیس، فرانسه و... ممنوع است، زیرا اینگونه فیلم‌ها سطح توقعات را بالا می‌برد و در نتیجه توهم به وجود می‌آورد.

رائفی‌پور یکی از دلایل بالا رفتن آمار طلاق را بالا رفتن سطح توقعات عنوان و خاطر نشان کرد: مسائل اقتصادی نباید موجب تزلزل کانون خانواده‌ها شود.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) تشکیل شرکت‌های هرمی را نتیجه توقعات زیاد جوانان خواند و تصریح کرد: 6 میلیارد دلار پول به دلیل وجود همین شرکت‌های هرمی از ایران خارج شد و باید برنامه‌ریزی شود این گونه شرکت‌ها توسعه پیدا نکنند.

رائفی‌پور ولایت را مهم‌ترین اصل در کشور دانست که دشمن آن را مورد اصلی نقشه‌های خود می‌داند و می‌خواهد مردم را از آن جدا کند.

وی به نهج‌البلاغه اشاره کرد و ابراز داشت: این کتاب شریف عقلانیت به وجود می‌آورد و باید جوانان را به سمت درس‌های آن کشاند.

استاد دانشگاه امام صادق (ع) نقش یهودیان را در عاشورا قطعی دانست و متذکر شد: فرقه‌ها همه متجاوز هستند و از جهل مردم استفاده می‌کنند و چه تجاوزهای زیادی به ناموس‌ها کرده‌اند.

رائفی‌پور به انحرافات موجود در جامعه اشاره و اذعان داشت: هیئت‌های مذهبی نباید تحت تاثیر انحرافات قرار گیرند، بلکه با حسین (ع) به عقلانیت برسند و درک واقعی از اسلام پیدا کنند.

انتهای پیام/80016/ن40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول