اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد قروه خبر داد

تحقق 119 درصدی جمع‌آوری زکات در قروه

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه از تحقق 119 درصدی زکات پیش‌بینی شده در این شهرستان در سال‌جاری خبر داد.

تحقق 119 درصدی جمع‌آوری زکات در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الله رحیمی عصر امروز در نشست شورای زکات این شهرستان که در دفتر امام جمعه  قروه برگزار شد، اظهار کرد: امسال 5 میلیارد و 366 میلیون ریال زکات در قروه جمع‌آوری شده است که این میزان 19 درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه امسال تحقق برنامه پیش‌بینی شده برای نخستین بار بیش از سطح مورد انتظار بوده است، تصریح کرد: از این میزان یک‌میلیارد و 300 میلیون ریال زکات مال‌التجاره، یک‌‌میلیارد و 260 میلیون ریال زکات غلات، 2 میلیارد و 240 میلیون ریال زکات فطره، 2 میلیارد ریال زکات مستحبی و بقیه در سایر موارد بوده است.

رحیمی به طرح‌های دست اجرای این نهاد نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 24 طرح که غالباً مسجد و خانه عالم است در دست ساخت است.

وی به محل هزینه‌کرد زکات‌های جمع‌آوری شده اشاره کرد و گفت: یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی معتمدین در راستای مصرف فقرا، یک‌میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و 100 میلیون ریال نیز از سوی کمیته امداد برای رسیدگی به فقرا هزینه شده است.

به گفته رحیمی، تامین جهیزیه برای 5 نوعروس، کمک هزینه تحصیلی به 14 نفر، کمک هزینه خرید مسکن مددجویی به تعداد یک واحد و پرداخت 4 میلیون ریال کمک‌های موردی مصارف زکات در سال‌جاری بوده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه این میزان زکات از سوی یک‌هزار و 150 نفر پرداخت شده است، افزود: در همین راستا یک‌هزار و 500 مورد نشست چهره به چهره و گروهی با مشارکت 50 عامل افتخاری در سطح 22 روستا و 4 شهر انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: معادل زکات هزینه شده برای فقرا طی روزهای آینده از دبیرخانه شورای زکات استان، به منظور پرداخت به مددجویان پیگیری خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی قروه در پایان با اشاره به فرهنگ‌سازی مطلوب انجام گرفته در این بخش، از پویایی شورای زکات در دو سال اخیر خبر داد و افزود: این امر موجب نهادینه شدن بیش از پیش احیای فریضه زکات و پیشبرد فرهنگ متعالی آن در سطح شهرستان شده است.

انتهای پیام/79009/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول