اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان کاشمر خبر داد

جمع‌آوری 13.5 میلیارد ریال زکات در کاشمر

فرماندار شهرستان کاشمر از جمع‌آوری 13.5 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 13.5 میلیارد ریال زکات در کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مهدی فروزان صبح امروز در نشست دبیران کارگروه‌های استانی طرح احیای زکات اظهار کرد: زکات جمع‌آوری شده نسبت به سال گذشته از رشد 68 درصدی برخوردار بوده که این حاصل تلاش و زحمات دست‌اندرکاران در کمیته امداد امام خمینی است.

وی با بیان این‌که زکات یک فریضه الهی است که موجب تطهیر روحی و پاک شدن مال و ثروت می‌شود، یادآور شد: پرداخت زکات و اجرای این فریضه الهی که یکی از دستورات مؤکد و واجب دین مبین اسلام است باعث کاهش بسیاری از معضلات اقتصادی و مالی می‌شود و از راه‌های دستیابی به عدالت اجتماعی و تعدیل ثروت در جامعه است.

فرماندار شهرستان کاشمر با اشاره به آثار و برکات پرداخت زکات در توسعه و آبادانی روستاها یادآور شد: اگر همه کسانی که در بخش کشاورزی، دامداری و دیگر بخش‌ها مشغول به کار هستند، بر اساس برآوردهای شرعی، زکات و دیگر حقوق تعلق گرفته بر اموالشان را پرداخت کنند بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی جامعه سامان یافته و خانواده‌های بی‌بضاعتی که دچار مشکلات مالی هستند نجات پیدا می‌کنند.

وی ایجاد اشتغال در روستاها، کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها، اجرای طرح‌های عام‌المنفعه و عمرانی در روستاها را از دیگر اثرات پرداخت زکات در روستاها و مصرف آنها در همان منطقه عنوان کرد و خواستار برگزاری همایش تجلیل از فعالان و چهره‌های برجسته مؤدیان زکات در این شهرستان شد.

فروزان با بیان اینکه ترویج فرهنگ پرداخت زکات در روستاها موجب ترغیب و تشویق مردم به انجام این فریضه مهم می‌شود، تصریح کرد: برای آشنایی بیشتر مردم با این فریضه الهی باید با استفاده از روحانیون و مبلغان طرح هجرت مستقر در روستاها در راستای تقویت باورهای دینی و اعتقادی، بیان آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه و همچنین بیان آثار سوء ترک زکات بیش از پیش تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان کاشمر در راستای اجرای موفق این طرح در بحث آگاه‌سازی اقشار مختلف مردم، بر لزوم استفاده از رسانه‌های گروهی در امر اطلاع‌رسانی در زمینه پرداخت زکات و فضاسازی تبلیغاتی ویژه در فصل برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول