اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

کیفی‌سازی عملکرد شورای زکات در اولویت قرار گیرد

امام جمعه قروه با بیان اینکه رتبه‌بندی عملکرد شورای زکات جنبه کمی آن است که اهمیت زیادی ندارد، گفت: آنچه که مهم است توجه به جنبه کیفی عملکرد این شورا است.

کیفی‌سازی عملکرد شورای زکات در اولویت قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در نشست شورای زکات قروه که عصر امروز با حضور مدیرکل کمیته امداد کردستان برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن به چگونگی ادای این فریضه الهی نکته مهمی است که می‌تواند ترویج آن را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت کار عاملین زکات، بیان کرد: کار عاملین زکات پیگیری امری است که خداوند بر آن تاکید کرده است.

امام جمعه قروه از این فریضه الهی به عنوان واجب فراموش شده نام برد و افزود: پرداختن به زکات ارزش فردی و اجتماعی بسیاری را در بردارد.

به گفته امام جمعه قروه نماز و زکات دو واجب دو سویه هستند که هر کدام مکمل دیگری بوده و غفلت از یکی موجب تضییع دیگری خواهد شد.

احیا، پیگیری‌های مطلوب برای ساماندهی شورای زکات در قروه را قابل تقدیر دانست و گفت: ورود فعالانه همه دست‌اندرکاران این شورا در راستای احیای زکات، گامی در راستای توسعه و ترویج آن است.

وی زکات را از مصادیق تقوا و ایمان بنا بر نص صریح قرآن معرفی کرد و افزود: این فریضه الهی و آموزه‌های ارزشمند همتای آن از باورهای دینی ما است که به واسطه ادای آن درهای آسمان بر روی بندگان گشوده می‌شود.

امام جمعه قروه خاطرنشان کرد: بر مبنای همین باور حضرت زهرا (س) با تاکید بر ادای زکات، از آن به عنوان مایه رشد و نمو اموال یاد کرده‌اند.

احیا، یکی از آسیب‌های متوجه این فریضه را، اعلام معادل‌سازی آن در طرح‌های عمرانی از سوی دولت برشمرد و گفت: این طرح اگرچه در برخی نقاط به خوبی عملی شد، اما در برخی موارد نیز موجب سوء استفاده‌هایی گردید.

به گفته این مسئول، چنین مواردی موجب عدم تداوم اجرای فریضه الهی و در مواردی نیز تاثیر ضدتبلیغی برای زکات را داشت که هم از لحاظ شرعی و هم از نظر قانونی کاملاً اشتباه بود.

احیا، عملکرد شورای زکات در قروه را عملکردی واقعی عنوان و اظهارداشت: فرهنگسازی در راستای زکات در این شهرستان بر مبنای باور و وظیفه دینی بوده است و نه کار اداری.

وی در پایان پرداختن به کیفیت ادای زکات را گام نخست و مهم این شورا اعلام کرد و گفت: گام بعدی در جهت کمی‌سازی برنامه‌های شورا خواهد بود.

انتهای پیام/79009/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول