اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج عشایری خراسان‌جنوبی:

نیمی از عشایر خراسان‌جنوبی عضو بسیج هستند

مسئول قشر بسیج عشایری خراسان‌جنوبی گفت: از 80 هزار جمعیت عشایر استان بالغ بر 20 هزار نفر از مردان عشایر و نزدیک به 6 هزار نفر از خواهران عشایر و در مجموع نزدیک به 50 درصد جمعیت عشایر استان عضو بسیج هستند.

نیمی از عشایر خراسان‌جنوبی عضو بسیج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی، اسحاق عنایتی اظهارداشت: خراسان جنوبی دارای جمعیتی بالغ بر 81 هزار نفر عشایر از طوایف مختلف است که تقریبا در بین این طوایف پرجمعیت‌ترین آن که یک سوم جمعیت عشایر استان را تشکیل می‌دهند، ایل بهلولی هستند.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان که ناامن‌ترین کانون بحران دنیا در دهه‌های اخیر شناخته شده، هم‌جوار با استان ما است، افزود: این در حالی است که خراسان‌جنوبی امن‌ترین استان کشور است و عشایر منطقه نیز مردمانی شجاع و همیشه در صحنه هستند و این امنیت مدیون حضور آنان در مرزها است.

مسئول بسیج عشایری خراسان‌جنوبی ادامه داد: حدود هفت حوزه و 100 پایگاه مقاومت بسیج عشایری شامل 34 پایگاه خواهران و 66 پایگاه برادران در سطح عشایر استان فعال هستند که 10 درصد این جمعیت را جامعه عشایری اهل سنت تشکیل می‌دهند که البته ارتباط خوبی با بسیج دارند.

عنایتی تصریح کرد: در کویر خراسان‌جنوبی نقاط پرجمعیت عشایری مانند منطقه خور، عشق‌آباد طبس، سرایان و فردوس و طایفه‌های ناصری و طاهری و بهمدی نیز در بخش مرکزی استان مستقر هستند.

وی یادآور شد: عشایر از ابتدای انقلاب اسلامی سهم بسزایی در پشتیبانی از انقلاب داشتند و امام جمله بزرگ و پرمعنایی فرمودند:"عشایر ذخایر انقلابند" و عشایر در دفاع مقدس فرزندان خود را به جبهه فرستادند.

مسئول بسیج عشایری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از 60 شهید عشایر و حدود 90 جانباز و بیش‌ از هزار رزمنده در جمعیت عشایری استان وجود دارند، گفت: این رقم نسبت به جمعیت آن زمان قشر عشایر استان آمار قابل توجهی است که نشان می‌دهد عشایر در دفاع مقدس نقش بسزایی را ایفا کرده‌اند.

عنایتی اذعان داشت: فعالیت قشر بسیج عشایری در سال 1387 در خراسان جنوبی آغاز شد و تا دو سال با بسیج محلات مشترک بود.

وی افزود: بزرگان، معتمدان و ریش‌سفیدان عشایر استان، کسانی هستند که طی دو سه سال گذشته از طیف عشایری شناسایی و به مناسبت‌های مختلف دور هم جمع می‌شوند که این نشست سبب وحدت و صمیمیت بیشتر بین عشایر استان شده و در کنار آن سبب بیان مشکلات و کاستی‌های قشر عشایری از زبان خودشان و انتقال به مسئولان شده است.

انتهای پیام/69025/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول