اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی خبر داد

اجرای 20 پروژه مطالعاتی و زیرساختی برای عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: در سال‌های اخیر امور عشایری این استان اقدام به اجرای 20 پروژه مطالعاتی و زیرساختی برای مناطق عشایرنشین در شهرستان‌های مختلف انجام داده است.

اجرای 20 پروژه مطالعاتی و زیرساختی برای عشایر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدابراهیم ابراهیمی عصر امروز در پنجمین همایش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان عشایر خراسان جنوبی، اظهار کرد: نقش عشایر در پوشش دادن مناطق مرزی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه فرهنگ اعتماد در بین عشایر هنوز وجود دارد، ادامه داد: احترام به ریش‌سفیدان و بزرگان ارزش مهمی است که در بین عشایر نهادینه شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: در بحث خدمات‌رسانی به عشایر در بخش اعتبارات شرایط خاص و بحرانی وجود داشته‌است.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی از اقدامات اداره امور عشایری خراسان جنوبی هر ساله برای عشایر مانند مرمت ایل راه‌ها، و آبرسانی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: یکی از اقدامات شاخص این اداره که در سال‌های اخیر انجام گرفته و یا در حال انجام است اجرای 20 پروژه مطالعاتی زیرساختی در حوزه عشایری است.

وی اضافه کرد: برخی از پروژه‌ها مطالعات اولیه آن تمام و اقدامات لازم برای اجرای پروژه‌ها آغاز شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی به یکی از اقدامات صورت گرفته توسط امور عشایری خراسان جنوبی برای مناطق عشایرنشین زیرکوه اشاره کرد و متذکر شد: با همکاری مسئولان و پیگیری اداره امور عشایری خراسان جنوبی پروژه آبرسانی لوله‌کشی به تمام مناطق محلات عشایر زیرکوه انجام شده است.

ابراهیمی ادامه داد: برای اجرای این پروژه نیاز به اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان لازم است.

وی با بیان اینکه مطالعات احداث سد «گلورده» برای مناطق عشایرنشین درمیان صورت گرفته است، یادآور شد: برای اجرای این پروژه نیاز به تامین اعتبارات ملی وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اضافه کرد: در سال جاری یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای اجرای پروژه‌های زیرساختی اعتبار تعریف شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه در بخش آبرسانی به محلات عشایری اشاره کرد و افزود: برای این موضوع پروژه ساخت چهار سد در مراحل مطالعاتی قرار داشته که برخی از این پروژه‌ها مرحله مطالعاتی آن به پایان رسیده و به مرحله اجرایی رسیده است.

وی تصریح کرد: در بخش خرید نهاده‌های دامی باید شرکت‌های تعاونی عشایری بهتر عمل کرده و هیئت مدیران این شرکت‌ها باید نظارت خود را به عملکرد شرکت‌ها بیشتر کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان این‌که ماهیت وجود شرکت‌های تعاونی به ارائه خدمات درست به اعضای شرکت است، اذعان داشت: مشکل اکنون شرکت‌های تعاونی عشایری عملکرد ضعیف برخی از مدیران این شرکت‌ها است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال جاری نهاده دامی به ارزش 50 میلیون تومان با اعتبار هفت درصد در بین دام‌های عشایر درمیان توزیع شده است.

انتهای پیام/69021/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول