اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

کسب رتبه سوم طرح cbr کشور توسط خراسان‌جنوبی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح ‌ cbr (طرح مبتنی بر جامعه) در 90 درصد روستاهای استان اجرا شده و توانست رتبه سوم کشوری را از آن خود کند.

کسب رتبه سوم طرح cbr  کشور توسط خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسن اکبری‌مطلق پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه اظهار داشت: مأموریت بهزیستی اجرایی کردن طرح cbr در جامعه است.

وی ادامه داد: بهزیستی تنها مختص افراد زیرپوشش بهزیستی نبوده بلکه به تمام افراد جامعه خدمات ارائه می‌کند.

مهم‌ترین رسالت بهزیستی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت بهزیستی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، افزود: هرچه جامعه رشد می‌کند به موازات آن آسیب‌های اجتماعی نیز گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

اکبری‌مطلق اضافه کرد: در این میان کودکان خیابانی، زنان بی‌سرپرست، دختران فراری و غیره در چرخه روند اجتماعی زیر چرخ‌های آن له شده و همه در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان این‌که بهزیستی سازمان جمعیتی تخصصی است، تصریح کرد: همیشه نگاه جامعه به بهزیستی نگاه حمایتی بوده است.

وجود 50 هزار معلول در خراسان جنوبی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برآورد می‌شود در استان بیش از 50 هزار معلول وجود دارد که از این تعداد تنها 15 هزار و 500 نفر از خدمت بهزیستی بهره‌مند شده و 35 هزار نفر نیز شناسایی شده‌اند.

اکبری‌مطلق ادامه داد: تعداد افراد شناسایی شده شاید به سبب اطلاع نداشتن از خدمات بهزیستی تا‌کنون در جریان برنامه‌های این سازمان قرار نگرفته باشند اما نیازمند آن هستند.

وی در ارتباط با طرح cbr در استان یادآور شد: این طرح از سال 85 در استان اجرایی شده است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی هدف اصلی این طرح را شناسایی معلول، اقدام و مداخله به موقع و توانمندسازی بیماران عنوان کرد.

Cbr برنامه‌ای برای بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی

اکبری‌مطلق خاطرنشان کرد: طرح ‌cbr (طرح مبتنی بر جامعه) در 90 درصد روستاهای استان اجرا شده و توانست رتبه سوم کشوری را از آن خود کند.

وی طرح CBR را برنامه‌ای برای بهبود بخشیدن به کیفیت زندگی افراد معلول از طریق اصلاح خدمات، فرصت‌های منصفانه، تقویت و پشتیبانی از حقوق انسانی این افراد دانست.

لازم به ذکر است در این مراسم از 100 نفر از فعالان طرح مبتنی بر جامعه شامل دهیاران، شوراها و تسهیل‌گران استان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/69017/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول