اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی مطرح کرد

مناطق مرزی در اولویت اجرای پیشگیری از مواد مخدر

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: با توجه به این‌که مناطق مرزی در خطر آسیب‌پذیری بیشتری هستند، اولویت اجرای طرح پیشگیری از مواد مخدر در این مناطق بیشتر احساس می‌شود.

مناطق مرزی در اولویت اجرای پیشگیری از مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق ظهر امروز در هشتمین جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون تعداد هفت جلسه با 72 مصوبه در ارتباط با پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است.

وی با بیان این‌که از این تعداد 18 مصوبه در حال اجرا و مابقی اجرا شده است، ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال جاری 143 هزار و 898 نفر زیرپوشش برنامه پیشگیری از اعتیاد قرار گرفته‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته 142 هزار و 838 حدود 10 برابر رشد داشته است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با عمده برنامه‌های اجرا شده در زمینه پیشگیری از اعتیاد توسط سازمان بهزیستی، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیط‌های کار، محله، آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها اجرا شده است.

اکبری‌مطلق اضافه کرد: توزیع بسته‌های آموزشی و گاهنامه‌های آموزشی در بین دانش‌آموزان، اولیاء، دانشجویان و اساتید، برگزاری نمایشگاه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد و کارگاه‌ها و سمینارهایی در این زمینه را از دیگر برنامه‌های اجرا شده برشمرد.

وی با بیان این‌که مبنای کار در حوزه پیشگیری از اعتیاد، سند جامع پیشگیری است، افزود: در سند جامع پیشگیری سالانه 8 درصد پوشش تعهد شده این در صورتی است که در نخستین جلسه اعضاء 16 درصد پوشش داده شده است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با برگزاری این جلسه یادآور شد: 15 دستگاه در این جلسه عضو هستند و مقرر شده در هر جلسه چهار دستگاه گزارش اقدامات و برنامه‌های اجرا شده خود را ارائه کنند.

اکبری‌مطلق با بیان این‌که اولویت اجرایی پیشگیری از مواد مخدر به مناطق مرزی استانی، اختصاص دارد، گفت: با توجه به این‌که مناطق مرزی در خطر آسیب‌پذیری بیشتری هستند، اولویت اجرای طرح مذکور در این مناطق بیشتر احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا‌کنون دو جلسه در دو شهرستان سربیشه و نهبندان با هدف بررسی مشکلات به شکل میدانی برگزار شده است.

انتهای پیام/69017/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول