اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی خراسان جنوبی خبر داد

واگذاری 311 واحد مسکونی به مددجویان خراسان جنوبی

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 311 واحد مسکونی به مددجویان خراسان جنوبی واگذار شده است.

واگذاری 311 واحد مسکونی به مددجویان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌حسن اکبری‌مطلق صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با مسکن افراد زیرپوشش بهزیستی، اظهار داشت: هر واحد مسکونی به طور میانگین 70 متر(حداقل 60 و حداکثر 85 متر) است.

وی افزود: بهزیستی خراسان جنوبی، به عنوان یک سازمان در استانی تازه تاسیس ماموریت‌های ویژه‌ای داشته است ماموریتی که ماهیت آن فراتر از وظایف آن به شمار می‌رود.

تامین مسکن مددجویان از افتخارات بهزیستی است

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان این‌که زیرساخت‌ها نقش اساسی در تحقق اهداف سازمان دارد، اذعان داشت: برخلاف بسیاری از استان‌ها، ما در کنار وظایف روزمره خود زیرساخت‌ها را نیز فراهم ‌کردیم.

اکبری‌مطلق ادامه داد: تأسیس ادارات در شهرستان‌های جدید، گسترش خدمات سازمان از طریق کمک به توسعه مراکز دولتی و غیردولتی و تکمیل چارت تشکیلاتی اداری که خود نیاز اساسی به شمار می‌رفت، از جمله این زیرساخت‌ها بود.

وی تصریح کرد: تأمین مسکن مددجویان یکی از افتخارات اداره کل بهزیستی استان بوده است.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: از سال 84 تا‌کنون یک‌‌هزار و 909 واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شده است.

اکبری‌مطلق گفت: اعتبار اختصاص یافته به هر واحد از محل کمک‌های بلاعوض سازمان بهزیستی حداکثر 40 میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: همچنین 2 میلیون و 500 هزار ریال هزینه آماده‌سازی برای هر واحد از وزیر راه و شهرسازی دریافت شده است.

تا پایان امسال 259 واحد تحویل مددجویان می‌شود

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی اذعان داشت: سهم آورده هر مددجو بین 15 میلیون‌ریال تا 80 میلیون‌ریال بوده که این مبالغ بسته به موقعیت پروژه‌ها و واحدها دارد.

اکبری‌مطلق اضافه کرد: از محل تسهیلات مهر بانک مسکن به ازای هر واحد مسکونی مددجو به طور متوسط 200 میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته است.

وی متذکر شد: از ابتدای سال جاری تا‌کنون 311 واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده و 259 واحد دیگر تا پایان سال جاری واگذار می‌شود.

مدیر‌کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مددجویان و معلولان زیرپوشش سازمان بهزیستی برای یک‌بار و برای یک واحد مسکونی از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی، عوارض شهرداری، هزینه‌های انشعاب آب و فاضلاب، برق و گاز معاف می‌شوند.

انتهای پیام/69024/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول