اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی مطرح کرد

پرداخت 700 میلیون ریال هزینه تحصیلی به دانشجویان معلول خراسان‎جنوبی

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در نیم‎سال تحصیلی نخست سال 92- 93 در مجموع مبلغ 703 میلیون و 871 هزار ریال به عنوان کمک هزینه شهریه دانشجویی و تشویقی دانشجویان معلول پرداخت شده است.

پرداخت 700 میلیون ریال هزینه تحصیلی به دانشجویان معلول خراسان‎جنوبی

عبدالله عباس‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، ضمن تبریک 12 آذرماه روز جهانی معلولان، اظهار داشت: تعداد 383 دانشجو در حوزه توانبخشی و امور اجتماعی از خدمات سازمان بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: از این تعداد، 269 نفر در مقطع کارشناسی، 91 نفر در مقطع کاردانی، 21 نفر در مقطع ارشد و دو نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

پوشش 157 دانشجوی معلول توسط بهزیستی

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی مجموع دانشجویان معلول زیرپوشش بهزیستی را 157 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 21 نفر در دانشگاه‌های دولتی و 136 نفر نیز در دانشگاه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

عباس‌آبادی اذعان داشت: معلولان به لحاظ محدودیت در برخی توانایی‌ها و به دلیل منحصر به فرد بودن ماهیت معلولیت، نیازمند تسهیل درآمد آموزشی از جمله تحصیلات عالی هستند.

پرداخت 7 میلیون ریال کمک هزینه تشویقی به معلولان

وی تصریح کرد: در این راستا در سال جاری با هدف تشویق توانخواهان به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، به هر دانشجو در هر سال تحصیلی مبلغ 7 میلیون و 500 هزار ریال در قالب کمک هزینه تشویقی داده شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین به سایر دانشجویان شاغل در دانشگاه‌های غیردولتی در هر ترم از 3 میلیون تا 20 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

عباس‌آبادی کمک هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه‌ غیر دولتی اعم از آزاد، پیام‌نور، علمی کاربردی، شبانه و غیره را در مقطع کاردانی حداکثر 3 میلیون ریال، کارشناسی حداکثر 5 میلیون ریال، کارشناسی ارشد حداکثر 10 میلیون ریال و دکتری را 20 میلیون ریال عنوان کرد.

وی یادآور شد: در نیمسال تحصیلی 92-93 در مجموع بالغ بر 703 میلیون و 871 هزار ریال به عنوان کمک هزینه شهریه دانشجویی و تشویقی دانشجویان معلول از سوی بهزیستی پرداخت شده است.

انتهای پیام/69017/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول