اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سابق ایران در بیروت:

تیم مذاکره‌کننده ایرانی از حمایت‌های حاکمیتی و مردمی برخوردار است

سفیر سابق ایران در بیروت گفت: تیم مذاکره‌کننده ایرانی از حمایت‌های حاکمیتی و مردمی برخوردار است.

تیم مذاکره‌کننده ایرانی از حمایت‌های حاکمیتی و مردمی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدعلی سبحانی ظهر امروز در مراسم روز دانشجوی دانشگاه زنجان اظهار کرد: رمز جنبش دانشجویی این است که در شرایط سخت استبداد دانشجویان در مقابل استکبار ایستادگی کرده و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امروز خوشبختانه برای رفع آثار گرفتاری‌های گذشته از مدیریت معتدل در کشور برخوردار هستیم، افزود: دانشجویان نقش اصلی را در روی کار آمدن این دولت داشتند.

سبحانی با اشاره به اینکه ماندلا شخصیت بزرگ جهان امروز، کسی است که زندانبان خود را پس از رهایی از زندان به شام دعوت کرد، افزود: ماندلا نماد انسانیت و انسان دوستی در شرایط حاضر است.

وی با بیان اینکه ماندلا نمادی از حرکت‌های مدرن انقلاب است که به انتقام فکر نکرده و به هدف فکر می‌کرد، افزود: ما برای همه زندگی می‌کنیم و برای همه کرامت و عدالت را خواستاریم.

سبحانی یادآور شد: در حال حاضر وضعیت کشور به گونه‌ای است که از شش قطعنامه بین‌المللی رنج می‌بریم و تاثیر این قطعنامه‌ها تا حدی است که در سفر به کشورهای خارجی بیشتر با آن مواجه هستیم که چگونه کرامت ایرانی‌ها خدشه‌دار می‌شود.

وی با بیان اینکه نخستین کار دولت رسیدگی به نابسامانی‌های کشور است، افزود: ساماندهی مشکلات در سطح داخلی و خارجی باید برنامه مناسبی داشته باشد.

وی انسجام داخلی را موجب حل مشکلات کشور دانست و افزود: انسجام برای حل مشکلات داخلی موجب کاهش مشکلات کشور می‌شود.

این مسئول موضوع هسته‌ای ایران را موضوعی ملی عنوان کرد و افزود‌: تیم مذاکره‌کننده ایرانی از حمایت‌های حاکمیتی و مردمی برخوردار است.

سبحانی با بیان اینکه انرژی هسته‌ای ایران تاکنون چهار مرحله را پشت سر گذاشته است، افزود: در سال 1958 و در دوران رژیم گذشته تا زمان انقلاب اسلامی برنامه‌های هسته‌ای ایران چشمگیر نبود.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی و از سال 64 و در شرایط سخت جنگ، نظام اسلامی از پیشرفت‌های علمی غافل نماند، خاطرنشان کرد: مطالعات انرژی هسته‌ای در این دوران آغاز شد.

سفیر سابق ایران در بیروت با اشاره به اینکه در سال 82 فعالیت‌های هسته‌ای ایران افشا شد، افزود: علنی کردن فعالیت‌ها در این دوران رقم خورد.

وی با بیان اینکه دولت بر استفاده از ظرفیت‌های کلی تاکید دارد، خاطرنشان کرد: باید به دولت در رسیدن به اهداف خود کمک کرد.

این مسئول مذاکرات هسته‌ای ایران را شامل سه بعد دانست و افزود: در بعد سیاسی موفقیت بزرگ ایران تعطیل نشدن برنامه هسته‌ای است.

وی گفت: بعد فنی این انرژی از دیروز آغاز شده و نیازمند همیاری مردم و مسئولان در این موضوع است.

سبحانی خاطرنشان کرد: در بعد حقوقی نیز دست ایران باز باز باز است و ما حق غنی‌سازی را به دلیل عضویت در ان.پی.تی داریم.

وی با بیان اینکه در مذاکرات اخیر توافقنامه متعادل بین طرفین امضا شد، خاطرنشان کرد: مشکلی برای اجرای کردن این موافقتنامه وجود ندارد.

انتهای پیام/73003/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول