اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی وزیر امور خارجه:

حفظ غنی‌سازی اورانیوم خط قرمز ما در مذاکرات هسته‌ای است

مشاور عالی وزیر امور خارجه گفت: خط قرمز ما توسط رهبری تعیین می‌شود و کسی حق دخالت در آن را ندارد و این خط قرمز حفظ غنی‌سازی در ایران است.

حفظ غنی‌سازی اورانیوم خط قرمز ما در مذاکرات هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کامبیز شیخ حسنی عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو گفت: تجمعات دانشجویی همیشه موجب دلگرمی مذاکره‌کنندگان هسته‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه هسته‌ای ایران در دهه 50 با توصیه موسسه‌ای آمریکایی آغاز شد، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به ایران گفتند که شما باید تا 30 سال آینده 20 هزار مگاوات برق تولید کنید و قرارداد ایجاد نیروگاه هسته‌ای را با ایران امضا کردند.

مشاور عالی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تا سال 57 ایران موفق شد بوشهر (1) را 90 درصد و بوشهر (2) را 60 درصد تکمیل کند، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جلوی پیشرفت ایران را در زمینه هسته‌ای بگیرند.

وی افزود: ما در دهه 60 تلاش کردیم که این برنامه‌ها را احیا کنیم ولی هیچ کشوری حاضر نشد به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند.

شیخ حسنی با بیان اینکه ما سرانجام با روسیه به توافق رسیدیم، گفت: ما سی و یکمین کشور در جهان و نخستین کشور در خاورمیانه هستیم که برق هسته‌ای تولید کرده است.

مشاور عالی وزیر امور خارجه عنوان کرد: در منطقه ما رقابتی شروع شده که کشورها به انرژی هسته‌ای برسند و کشورهای خاورمیانه مانند عربستان، امارات و ... به دنبال احداث نیروگاه هسته‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه صنعت هسته‌ای یک صنعت سود آور است، گفت: صنعت هسته‌ای یک صنعت پیشرو است و در صنایع غذایی، دارویی و... نیز استفاده می‌شود.

شیخ حسنی با بیان اینکه در بحث هسته‌ای تلاش زیادی کرده‌ایم، اذعان کرد: ما با تلاش زیاد دانشمندان خودمان توانستیم در تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای موفق شویم.

وی با اشاره به اینکه اکنون یک کشور توانا در بحث هسته‌ای هستیم، گفت: فشارها بر ما زیاد بود که چرخه هسته‌ای نداشته باشیم ولی با انتخابات اخیر فضا برای گفت‌وگو فراهم شد.

مشاور عالی وزیر امور خارجه افزود: خط قرمز ما توسط رهبری تعیین می‌شود و کسی حق دخالت در آن را ندارد و آن حفظ غنی‌سازی در ایران است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز هیچ توافق‌نامه‌ای امضا نشده است و اگر کسی به وظایف خود عمل نکند همه چیز قابل برگشت است.

انتهای پیام/2258/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول