اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

حفظ وحدت و انسجام ملی لازمه اثربخشی مذاکرات است

امام جمعه خوی با اشاره بر لزوم حفظ وحدت و انسجام ملی برای به نتیجه رسیدن درست مذاکرات، گفت: ملت متعهد ایران یقین داشته باشند مقام معظم رهبری ناظر بر روند هسته‌ای بوده و مراقب انحراف از مواضع بر حق ایرانیان هستند.

حفظ وحدت و انسجام ملی لازمه اثربخشی مذاکرات است

حجت‌الاسلام سید رضی شکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در زمینه توافق اخیر گروه 1+5 و درباره زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای ایران، اظهار داشت: این توافق یک فرصت جدیدی را در زمینه سیاست خارجی جمهوری اسلامی به وجود آورده است که البته باید در این زمینه توجه کافی بر موضوعات حاشیه‌ای آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: توافق در میان اعضای گروه 1+5 تنها آغاز مسیر است و برای رسیدن به یک نتیجه نهایی هنوز فرصت طولانی لازم است.

فرصت کنونی در زمینه هسته‌ای مرهون مقاومت ملت و تلاش دولت بوده است

شکوری با اشاره به نامیدن این مذاکرات با عنوان نرمش قهرمانانه توسط ولی امر مسلمین، افزود: نرمش قهرمانانه در این مذاکرات در اصل به معنای قرار گرفتن ایران در جبهه‌ میدان دیپلماسی و مذاکرات، در برابر  تجاوزکاران، زیاده‌خواهان و مستکبران جهان است.

امام جمعه خوی ادامه داد: مسئله دیگر در موضوع انرژی هسته‌ای این است که این مسئله از سال‌های گذشته به عنوان یکی از ده‌ها مشکل نظام جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی مطرح بوده که هنوز هم موضوعات مهم دیگری وجود دارند که حل نشده‌ باقی مانده‌اند.

شکوری این فرصت کنونی بدست آمده را مرهون مقاومت ملت متعهد ایران در صحنه‌های مختلف و تدبیرهای ولی امر مسلمین و همچنین تلاش دولت‌مردان نظام دانست و تصریح کرد: برای اینکه نتایج این مذاکرات عینی و عملی شود، همچنان وحدت، انسجام و عزم ملی لازم است.

جریان‌های سیاسی از به زیر سئوال بردن ماهیت مذاکرات خودداری کنند

وی ادامه داد: باید همه شخصیت‌ها، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی هماهنگی خود را همچنان حفظ کنند و از زیر سوال بردن این اقدام جمهوری اسلامی ایران خودداری کنند، چرا که همه چیز تحت اشراف و نظارت مستقیم ولی امر مسلمین اتفاق می‌افتد.

شکوری خاطرنشان کرد: ملت متعهد ایران بدانند اگر انحرافی در جریان این مذاکرات احساس شود، مقام معظم رهبری خود تذکرات لازم را داده و اجازه نخواهند داد تا ایران اسلامی از مواضع بر حق خود کوتاه آمده و به بیراهه رود.

انتهای پیام/61006/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول