اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس:

مذاکرات هدفمند مهم‌ترین رمز موفقیت تیم دیپلماتیک ایران است

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت تیم دیپلماتیک ایران در جریان مذاکرات ژنو هدف‌گذاری‌های مناسب و حرکت در چارچوب ایجاد توافق بوده است.

مذاکرات هدفمند مهم‌ترین رمز موفقیت تیم دیپلماتیک ایران است

عوض حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: ایجاد اعتمادسازی متقابل در طول 6 ماه آینده از سوی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 از مهم‌ترین مسائلی است که می‌تواند نقش بسزایی در رفع مباحث هسته‌ای ایران و حذف دائمی تحریم‌های ظالمانه اعمال شده بر علیه کشور ما داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از آغاز فعالیت دولت یازدهم، شورای عالی امنیت ملی موظف به بررسی دلایل مشکل‌آفرینی غربی‌ها در برنامه هسته‌ای ایران شد و بسته پیشنهادی ارائه‌شده در جریان مذاکرات نیز بر اساس لحاظ کردن این اصل مهم تدوین شده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هوشمندی و درایت تیم دیپلماتیک ایرانی نقش بسزایی در پذیرش و اعتراف غربی‌ها به حقوق ملت ایران در فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای داشت، افزود: برخی اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا حاکی از ناآگاهی وی از متن توافق‌نامه است و تمامی عبارات و اصطلاحات به کار گرفته‌شده در متن این توافق مصداق پذیرش فعالیت‌های هسته‌ای ایران از سوی غربی‌ها است.

وی اضافه کرد: موضوع مهمی که در این زمینه مطرح است بحث لزوم حذف تحریم‌ها در طول 6 ماه آینده در راستای ایجاد اعتماد متقابل است که انتظار داریم شاهد تحقق آن از سوی غربی‌ها باشیم.

حیدرپور با اشاره به اینکه امضای توافق‌نامه ژنو در تاریخ دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای همیشه ایام ماندگار شده است، افزود: سوم آذرماه به عنوان یکی از روزهای موفقیت ملت ایران در تاریخ ثبت شده است و در آینده از این روز بزرگ به نیکی یاد می‌شود.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول