اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان:

25 درصد صدقات در زنجان صرف هزینه‌های ازدواج مددجویان می‌شود

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به جمع‌آوری 14 میلیارد ریال صدقه در این شهرستان گفت: 25 درصد از این مبالغ صرف هزینه ازدواج مددجویان می‌شود.

25 درصد صدقات در زنجان صرف هزینه‌های ازدواج مددجویان می‌شود

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: صدقه دادن و کمک به افراد نیازمند موضوعی است که در دین اسلام تاکید بسیاری بر آن شده است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه معصومان (ع) همواره در صدقه دادن و کمک به افراد نیازمند پیش‌قدم بودند، گفت: صدقه دادن موجب برکت مال و محرومیت‌زدایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد نیز در راستای عمل به سنت‌های حسنه اقدام به جمع‌آوری صدقات می‌کند، تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی انجام شده و اعتقادات عمیق مذهبی که در بین مردم شهرستان وجود دارد، طرح صدقات به یکی از طرح‌های پردرآمد تبدیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه جمع‌آوری صدقات از طریق نصب صندوق در ادارات، محل‌های پرتردد شهر و همچنین توزیع آن در بین خانوارها و مشترکان خانگی صورت می‌گیرد، ادامه داد: با برآورد صورت گرفته در حال حاضر 60 هزار صندوق صدقه در شهرستان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه گذشته از سال‌جاری 14 میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده تصریح کرد: با برآورد صورت گرفته بیشترین مبلغ صدقات از محل صندوق‌های کوچک که در بین شهروندان توزیع شده است، جمع‌آوری می‌شود.

پناهی با اشاره به نحوه و زمان تخلیه صندوق‌های صدقه کوچک اضافه کرد: پس از تحویل صندوق بنا به برنامه زمانی تعیین شده صندوق‌های صدقه با مراجعه امدادگران در محل تخلیه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به محل هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری شده نیز اشاره کرد و گفت: این مبالغ صرف حل مشکلات مددجویان در بخش تحصیلی، فرهنگی، عمرانی، تامین جهیزیه و... می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 25 درصد از صدقات جمع‌آوری شده برای تامین هزینه‌های ازدواج مددجویان که شامل اهدای کمک هزینه خرید جهیزیه و اعطای هدیه ازدواج به تازه دامادها است، می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه 12،5 درصد از صدقات جمع‌آوری شده صرف امور عمرانی و ساخت مسکن برای محرومان می‌شود، متذکر شد: 12،5 درصد از این مبالغ در بحث هزینه‌های فرهنگی، 12،5 درصد صرف هزینه‌های تشکیلاتی و سایر مبالغ نیز صرف هزینه‌های مربوط به کمک‌های موردی ویژه، ابن‌السبیل و... می‌شود.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول