اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

قانون حمایت از حقوق معلولان مترقی‌ترین قانون کشور است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: قانون حمایت از حقوق معلولان مترقی‌ترین قانون کشور است که نداشتن ضمانت اجرایی از مشکلات آن است.

قانون حمایت از حقوق معلولان مترقی‌ترین قانون کشور است

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: قانون حمایت از حقوق معلولان در حال حاضر بازنویسی شده و به تصویب است.

وی با بیان اینکه این قانون مترقی‌ترین قانون در خصوص حقوق معلولان در کشور است، افزود: در صورت موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تغییرات اعمال شده بخش‌های عمده‌ای از مشکلات معلولان مانند مناسب‌سازی‌ و استخدام پنج درصدی حل می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه قانون جامع حمایت از معلولان در سال گذشته برای بازنگری مجدد به دولت فرستاده شد، یادآور شد: کارشناسان سازمان بهزیستی پس از بررسی مجدد این قانون و رفع ایرادات، آن را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کردند که این قانون پس از تایید در حال حاضر منتظر تایید نمایندگان است.

مکاریان نداشتن ضمانت اجرایی برای دستگاه‌های اجرایی را از اشکالات این طرح عنوان کرد و گفت: با تصویب مفاد جدید این قانون، بیشتر مشکلات معلولان به‌ طور کامل حل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به عدم توجه مجریان دستگاه‌های اجرایی به اجرای مصوبات این قانون تصریح کرد: این قانون ضمانت اجرایی برای دستگاه‌ها نداشته است.

وی ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در حال حاضر اجرا شده و با مشکلات زیادی روبه‌رو است و ما نیازمند قانونی هستیم که قابل ‌اجرا‌ شدن باشد.

این مسئول تصریح کرد: در لایحه بازنگری شده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان تمهیدات خوبی برای حمایت از این افراد در نظر گرفته شده است.

مکاریان ادامه داد: در بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از نظرات کارشناسان، NGOها و نمایندگان مجلس و به‌ خصوص اعضای فراکسیون حمایت از حقوق معلولان استفاده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه قانون حمایت از حقوق معلولان در سال 83 به تصویب مجلس رسید، تصریح کرد: در صورت توجه به این قانون نیازمندی‌های معلولان در جامعه حل می‌شود.

وی یادآور شد: مطابق ماده دو این قانون شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به مناسب‌سازی اماکن عمومی، مبلمان شهری و خیابان‌ها اقدام کنند.

این مسئول بر ضرورت توجه به نیازمندی‌های معلولان تاکید کرد و متذکر شد: تردد در جامعه از بزرگترین مشکلات این قشر به دلیل عدم مناسب‌سازی اماکن است.

مکاریان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تنها دولتی است در زمان انتخابات حقوق معلولان را مورد توجه قرار داد، اذعنا داشت: انتظار می‌رود این حقوق به زودی محقق شود.

انتهای پیام/73003/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول