اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

صادرات چمدانی یکی از ابزارهای توسعه صادرات است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: صادرات چمدانی یکی از ابزارهای توسعه صادرات محسوب می‏‌شود و باید این ابزارها شناخته شود.

صادرات چمدانی یکی از ابزارهای توسعه صادرات است

یحیی رحمتی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: لزوماً صادرات چمدانی به معنی صادرات غیرمجاز نیست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مشخصه‎هایی که صنایع‌دستی دارد در اغلب کشورها صادرات به صورت چمدانی اتفاق می‏‌افتد، خاطرنشان کرد: اما این صادرات، صادرات شناسنامه‏‌داری نیست که بتوان میزان محصول صادر شده، قیمت آن و وزن را رصد، ارزیابی و در این زمینه سرمایه‏‌گذاری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه همچنین صادرات چمدانی محصولات صنایع‌دستی به این معنی نیست که فرد به قصد فروش این محصولات را با خود از کشور خارج می‏‌کند، تصریح کرد: از آنجایی که مسافران و گردشگران این محصولات را به همراه خود می‏‌برند، این امر سبب ارزآوری به کشور می‏‌شود.

رحمتی با تاکید بر اینکه صادرات چمدانی یکی از ابزارهای توسعه صادرات در بخش صنایع‌دستی محسوب می‏شود، ادامه داد: باید به دنبال ابزارهای این نوع صادرات بود تا علاوه‏ بر مستندنگاری، صادرات محصولات نیز قابل رصد و بررسی باشد.

این مسئول با بیان اینکه مستندنگاری صادرات صنایع‌دستی به صورت چمدانی و رصد آنها با هدف کسر مالیات صورت نمی‏‌گیرد، اضافه کرد: هدف از مستندنگاری شناسایی محصولاتی است که بیشتر مورد اقبال خریداران قرار می‏‌گیرد تا در این راستا برنامه‏‌ریزی‏‌های لازم و سرمایه‏‌گذاری‏‌های مورد نظر صورت گیرد.

وی در زمینه برند محصولات صنایع‌دستی از جمله چاقو با تاکید بر اینکه برند یکی از راه‏‌های توسعه و شناسنامه‏‌دار کردن تولید در حوزه چاقو است، یادآور شد: امروزه بیشتر خریداران در خرید محصولات به برند آنها توجه می‏‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امضای یک استادکار پای یک محصول چاقو ممکن است به معنی برند آن محصول به شمار رود، اذعان داشت: از جمله آن می‏‌توان به امضای استاد فرجیان در چاقوهای تولیدی وی اشاره کرد که کارکرد برند را داشته است.

رحمتی با اشاره به اینکه باید به منظور جلب اعتماد مشتریان در زمینه برندها و استانداردهای آن اقداماتی صورت گیرد، گفت: این موضوع در حال حاضر در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان قرار دارد ولی اجرای آن زمان‏بر خواهد بود.

انتهای پیام/73006/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول