اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان زنجان:

14 درصد گندم تولیدی زنجان از طریق ضایعات به هدر می‌رود

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سالانه حدود 14 درصد از گندم تولیدی این استان از طریق ضایعات به هدر می‌رود.

14 درصد گندم تولیدی زنجان از طریق ضایعات به هدر می‌رود

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان کنترل ضایعات مربوط به گندم در استان زنجان را با اهمیت دانست و اظهار داشت: سالانه مقدار قابل توجهی از عملکرد محصول گندم از طریق ضایعات در استان کاهش می‌یابد.

وی میزان ضایعات گندم تولیدی استان زنجان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سالانه حدود 14 درصد از گندم تولیدی استان از طریق ضایعات به هدر میرود که این نیاز می‌تواند نیاز یک شهر را تامین کند.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان با اعلام اینکه بیشترین میزان ضایعات گندم در استان مربوط به زمان برداشت است، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از ضایعات گندم تولیدی استان از طریق ریزش محصول موقع برداشت صورت می‌گیرد.

تاراسی میزان ضایعات گندم تولیدی استان در زمان برداشت را یادآور شد و افزود: میزان ریزش این محصول در زمان برداشت 10 درصد است.

این مسئول کشاورزی با بیان اینکه میزان ضایعات در محصول گندم وابسته به ارقام آن است ادامه داد: دو درصد از ضایعات گندم تولیدی استان به زمان حمل و نقل و دو درصد دیگر به قبل از برداشت محصول مربوط می‌شود.

وی با تاکید بر مدیریت صحیح در کنترل ضایعات محصول گندم گفت: از طریق مدیریت اصولی می‌توان ضایعات مربوط به گندم در استان را به طور قابل توجهی کاهش داد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان متذکر شد: با ارتقای سطح آگاهی کشاورزان در زمینه تولید گندم به طور یقین میزان ضایعات این محصول در استان کاهش می‌یابد.

تاراسی در پایان اذعان داشت: علاوه بر افزایش آگاهی کشاورزان اگر مکانیزاسیون مناسبی در اختیار کشاورزان قرار گیرد می‌توان ضایعات محصول گندم در استان زنجان را به زیر یک درصد کاهش داد.

انتهای پیام/2308/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول