اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خبر داد

ثبت 50 خاطره شفاهی رزمندگان زنجانی در بنیاد حفظ آثار

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تاکنون 50 خاطره شفاهی رزمندگان دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار استان زنجان ثبت شده است.

ثبت 50 خاطره شفاهی رزمندگان زنجانی در بنیاد حفظ آثار

علی مهدیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به برنامه‌های پیش روی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: این مرکز در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه با همت مسئولان تاریخ شفاهی خاطرات رزمندگان، ایثارگران و آزادگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ثبت می‌شود، تصریح کرد: همچنین خاطرات خانواده‌های معزز شهدای دفاع مقدس و کسانی که در این دوران در جبهه‌های حق علیه باطل نقش‌آفرینی کردند، ثبت می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: این خاطرات که در سینه‌های رزمندگان وجود دارد به صورت شفاهی ضبط می‌شود قبل از اینکه از دسترس خارج شوند.

این مسئول با بیان اینکه به تدریج این تاریخ شفاهی رزمندگان به اسناد مکتوب تبدیل می‌شود، افزود: بنیاد حفظ آثار امسال چهار کتاب خاطرات تولید کرده است.

مهدیخانی با اشاره به اینکه یکی از این کتاب‌ها منتشر شده است، ادامه داد: با انتشار این کتاب هم‌اکنون خاطرات یکی از رزمندگان جهادگر در دسترس مردم استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه سه کتاب دیگر خاطرات رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس در دست چاپ است، ابراز داشت: این کتاب‌ها تا پایان سال‌جاری چاپ می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 50 خاطره شفاهی رزمندگان اسلام ضبط شده و در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

این مسئول با تاکید به اینکه این تعداد خاطرات ضبط شده از تعداد بی‌شمار رزمندگان و فرماندهان در جنگ تحمیلی بسیار کم است، اضافه کرد: امید است مسئولان در سال آینده با توان بیشتری به ضبط و ثبت این خاطرات بپردازند.

مهدیخانی اذعان داشت: ثبت خاطرات رزمندگان، ایثارگران و آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس باعث نشان دادن جانفشانی و از جان گذشتگی آنها به مردم کشورمان می‌شود.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول