اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر شهید علیرضا افشار:

شهدای رسانه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند

پدر شهید افشار با انتقاد از متولی نداشتن شهدای رسانه تاکید کرد: متاسفانه شهدای رسانه متولی ندارند و مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

شهدای رسانه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند

عباس افشار در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در جنوب استان تهران با تاکید بر اینکه خبرنگاری از ابتدا رسالت انبیا بوده است، گفت: خبرنگاران در جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

پدر شهید افشار با تاکید بر اینکه یک خبرنگار خوب باید سه خصیصه دقت، سرعت و صحت را داشته باشد، اظهار داشت: باید صداقت هم چاشنی خبرهایی باشد که منتشر می‌کند.

وی در ادامه افزود: علیرضا هم مانند بقیه خبرنگاران به حرفه خود بسیار علاقه داشت و برای آن وقت می‌گذاشت و همکاران قدیمیش می‌گفتند که هر وقت برای تهیه خبر می‌رفتیم ما یک گزارش تهیه می‌کردیم ولی علیرضا چهار گزارش تهیه می‌کرد.

افشار با اشاره به اینکه علیرضا عاشق کارش بود، عنوان کرد: همیشه مشکلم با علیرضا این بود که به او می‌گفتم تو باید ساعت هشت یا 9 شب خانه باشی، چراکه من نمی‌دانستم که کار در این مجموعه به چه شکل است. بعد از شهادتش کمی که با سازمان صدا و سیما رفت و آمد کردم دیدم چقدر این قشر زحمتکش صدا و سیما مشکل دارند.

وی ادامه داد: اگر کسی هزار مشغله و مشکل هم داشته باشد ولی وقتی جلوی دوربین می‌رود باید لبخند را چاشنی گزارش خود کند.

خبرنگاری جزو مشاغل سخت است

پدر شهید علیرضا افشار با بیان اینکه من معتقدم کار خبرنگار باید جزو مشاغل سخت به شمار بیاید، گفت: باید بعد از یک مدت کوتاه بازنشستگی سریع به آن‌ها بدهند تا استراحت کنند و علیرضا هم از بقیه افراد مستثنی نبود.

علیرضا با رفتنش تحولی در من ایجاد کرد

وی در ادامه با تاکید بر اینکه علیرضا طول عمرش کوتاه بود ولی عرض عمرش زیاد بود، گفت: علیرضا با رفتنش تحولی در من به‌وجود آورد. صادقانه بگویم که من اصلاً نمی‌دانستم قطعه شهدا کجاست و همیشه هم می‌گفتم علیرضا همیشه خودت را به روز کن تا در جامعه منزوی نشوی.

گزینش افراد برای درجه رفیع شهادت مختص ذات الهی است

وی با بیان اینکه من معتقدم گزینش افراد برای درجه رفیع شهادت مختص به ذات اقدس الهی است، گفت: علیرضا از روزی که رفته بنده دنبال کارهایش هستم و در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنم.

ایجاد ایستگاه صلواتی در جوار شهدای رسانه/ارائه خدمات پزشکی رایگان

پدر شهید افشار از برپایی ایستگاه صلواتی شهید افشار در جوار اصحاب رسانه خبر داد و افزود: با ایجاد ایستگاه صلواتی روزهای پنج‌شنبه و جمعه پزشک در این ایستگاه حضور یافته و به‌طور رایگان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند و خدمات دیگری نیز در راستای زنده نگه داشتن نام علیرضا در این ایستگاه ارائه می‌دهیم.

غربت شهدای رسانه

پدر شهید افشار با انتقاد از متولی نداشتن شهدای رسانه تاکید کرد: شهدای دفاع مقدس متولی داشتند، ارگان‌هایی همچون سپاه، بسیج، بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و ... متولی این شهدا هستند ولی متاسفانه شهدای اصحاب رسانه متولی ندارد و مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

افتتاح دارالقرآن شهید علیرضا افشار در آینده نزدیک

افشار در پایان تصریح کرد: دارالقرآنی در منطقه یک تهران به نام علیرضا احداث کرده‌ایم و به‌زودی افتتاح می‌شود و امیدواریم ثواب آن به روح علیرضا و بقیه شهدا برسد.

این گزارش حاکی است، چهارم آذرماه 1353 که مصادف بود با میلاد امام رضا (ع) در تهران نوزادی پا به عرصه هستی گذاشت که او را «علیرضا» نام نهادند.

علیرضا بعد از سپری کردن دوران طفولیت مقطع ابتدایی را در دبستان‌های الوند و شهید معصومی منطقه یک تهران (شمیرانات) و سپس تحصیلات متوسطه را در دبیرستان‌های شهید مطهری و رسالت در مناطق سه و یک به‌اتمام رساند و موفق به اخذ دیپلم شد. علیرضا پس از شرکت در کنکور سراسری در رشته کاردانی دامپزشکی واحد چالوس و نوشهر پذیرفته شد و ادامه تحصیل داد تا به کسب مدرک کاردانی دامپزشکی از دانشگاه آزاد نائل گشت سپس برای خدمت زیر پرچم با درجه ستوانی در خدمت نیروی هوایی سپاه قرار گرفت.

علیرضا به‌دلیل داشتن روابط عمومی قوی و ارتباط عالی با توده مردم، محیط کار و دوستان و نیز به‌دلیل اشتیاق به انجام کارهای سخت و هیجانی، بعد از خدمت سربازی در باشگاه خبرنگاران جوان مشغول کار شد. نامبرده ضمن فعالیت گزارشگری با شرکت در کنکور سراسری دانشگاه پیام‌نور موفق به اتمام تحصیلات عالیه خود در رشته مدیریت شد.

پس از دریافت مدرک کارشناسی همچنان با شور و هیجان به‌دنبال حرفه خبرنگاری بود و از آنجایی که شهید افشار علاقه وافری به کسب علم دانش داشت در حین فعالیت شغلی موفق شد در کنکور سراسری در مقطع کارشناسی ارشد با رتبه بالا به عنوان دانشجوی رشته علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی تهران پذیرفته شود.

این شهید بزرگوار دارای مدرک کاردانی دامپزشکی، لیسانس مدیریت بازرگانی و دانشجوی سال اول کارشناسی ارشد علوم سیاسی بوده است.

عناوین شغلی شهید عبارت است از:

- خبرنگار ویژه نهاد ریاست جمهوری

- خبرنگار ویژه ستاد ارتحال امام (ره)

- خبرنگار ویژه رزمایش و مانورهای ارتش

- گزارشگر شهدای کلکچال

- گزارشگر شهدای مسجد بلال

انتهای پیام/2462/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول