اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ضرورت دوچندان اهمیت بیمه در کردستان / مقوله‌ای حیاتی که مغفول مانده است

کردستان یکی از استان‌هایی است که به لحاظ توپوگرافی بیشترین نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را دارد و از آنجایی که راه‌های اصلی در این استان به نسبت سایر استان‌ها در سطح پایین‌تری قرار دارد لذا اهمیت بهره‌مندی از بیمه را برای مردم دوچندان کرده است.

ضرورت دوچندان اهمیت بیمه در کردستان / مقوله‌ای حیاتی که مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، به گفته بزرگان؛ حادثه خبر نمی‌کند، همین موضوع اهمیت بیمه را بیان می‌کند چراکه بسیاری از مردم در معرض خطرات و حوادث مشترکی قرار دارند که بهره‌مندی از بیمه موجب تخفیفات یا جبران زیان‌های مالی است که بر برخی از آنان وارد می‌شود.

بیمه‌گر شخصیت حقوقی دارد که مسئولیت جذب مردم، دریافت حق بیمه‌ و پرداخت خسارات بر عهده دارد.

نهادینه‌شدن فرهنگ بیمه و پرداخت حق‌ بیمه در جامعه یک ضرورت است و باید برای گسترش این فرهنگ تلاش مضاعف کرد.

استان کردستان یکی از استان‌هایی است که به لحاظ توپوگرافی بیشترین نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای دارد و از آنجایی که راه‌های اصلی و بزرگراه در این استان به نسبت سایر استان‌ها در سطح پایین‌تری قرار دارد لذا اهمیت بهره‌مندی از بیمه را برای مردم دوچندان کرده است. 

بیمه در کشورهای پیشرفته از دید مردم یک صندوق خیریه نیست که مواقع لزوم به کمک افراد بیاید، بلکه آن را ابزار سرمایه‌گذاری به شمار می‌آورند.

صنعت بیمه ایران نیز باید با توسعه بیمه‌های خصوصی در این مسیر حرکت کند که به راحتی بتواند بازار رقابتی در میان بیمه‌های عمر، زندگی و سرمایه‌گذاری ایجاد کند.

در کنار بهره‌مندی از روزهای خوش زندگی، پیش‌بینی راهکارهای رفع مشکلات روزهای تلخ و ناخوشایند، لازمه یک زندگی شایسته است.

هیچ‌کس قادر به پیش‌بینی وضعیت سلامت خود و یا نزدیکان خود در آینده نیست، اما می‌توان برای تامین هزینه‌ها و جلوگیری از مشکلات اقتصادی، با راهکارهای مناسب مثل بیمه درمان این تشویش را رفع نمود و اینجاست که بیمه درمان که شاخه‌ای از بیمه‌های اشخاص است، تعریف پیدا می‌کند.

حادثه خبر نمی‌کند، این جمله را بارها شنیده‌ایم، اما در واقع باورمان به این امر بسیار کم‌رنگ است. برخی از ما حاضر نیستیم این واقعیت را قبول کنیم که حادثه در کمین ماست و با خیالی آسوده گمان می‌کنیم همواره در حاشیه امنیت قرار داریم.

سالانه ده‌ها هزار نفر در کشور جان خود را در اثر حوادث گوناگون از دست داده و یا دچار نقص عضو و از کارافتادگی می‌شوند.

هر یک از ما به کرات از رسانه‌های مختلف، در جریان اخبار ناخوشایند مربوط به این اتفاق‌ها، از جمله حوادث رانندگی، آتش‌سوزی، غرق‌شدگی، مسمومیت، برق‌گرفتگی، سقوط از ارتفاع، فعالیت‌های ورزشی و مواردی از این دست، قرار گرفته و یا از نزدیک شاهد آن بوده‌ایم.

بیمه نگرانی از هزینه‌های حوادث را کاهش می‌دهد

در کنار این موضوع، آمار مرگ و میر مربوط به افرادی که بر اثر بروز ناگهانی اقسام بیماری‌ها و سایر اختلالات جسمانی، به یکباره جان خود را از دست می‌دهند نیز قابل ملاحظه است.

این رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی در زندگی افراد، علاوه بر تاثیرات منفی روحی و روانی، وضعیت اقتصادی خانواده‌ خود را نیز می‌تواند به طور جدی تحت‌الشعاع قرار داده و در صورتی که خسارت‌دیده خود سرپرست خانواده باشد، پیامد‌های منفی موضوع را حادتر خواهد کرد.

در این مسیر انسان‌های دوراندیش نیم‌نگاهی به سوی آینده داشته و آمادگی لازم برای رویارویی با اتفاقات غیرمنتظره را در خود بوجود آورده و در این خصوص چاره‌اندیشی می‌کنند.

اگر ما خود را بیمه کنیم در زمینه ایجاد آرامش و امنیت خاطر در جامعه، می‌توانیم گامی در دورکردن دغدغه و نگرانی از خود و خانواده برداریم و این کار را با تامین انواع بیمه‌های عمر و حوادث می‌توانیم عملی سازیم.

نکته‌ای که شرکت‌های بیمه باید به آن توجه کنند این است که بیمه، فروختنی است نه خریدنی.

یک فروشنده بیمه عمر و یک شرکت بیمه باید بتواند مشتریان خود را قانع کند که آنها پولی برای خرید بیمه نمی‌دهند بلکه در واقع پول را به خزانه پس‌انداز خود انتقال می‌دهند.

بیمه‌ها نیز باید برای پرداخت خسارات کمتر، این هزینه را متحمل شوند و در آگاه‌سازی مردم و همچنین در کمک به حذف نقاط حادثه‌خیز تلاش کنند.

شرکت‌های بیمه‌ای باید با در نظر گرفتن شغل، وضعیت سلامتی و سن در فروش بیمه‌عمر، بیشتر به فکر جوانان باشند، چون بالاخره آنان ازدواج خواهند کرد، صاحب فرزند شده و به ایجاد اطمینان برای آینده خود نیاز خواهند داشت.

در واقع زندگی پرریسک امروزی ما را ناگزیر از دست و پا کردن تضمین‌هایی برای آینده کرده است و یکی از اقسام این تضمین‌ها بیمه عمر و زندگی است.

بیمه از نان شب واجب‌تر است

مسئول بیمه آسیای کردستان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: چنانچه مردم به سوی بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری روی آورند، در آینده بصورت سرمایه از آن بهره خواهند برد.

کیومرث خسروی با اشاره به تعداد افراد زیرپوشش بیمه آسیا در سطح استان، خاطرنشان کرد: در بیمه‌های عمر و پس‌انداز با توجه به افزایش سطح زندگی مردم در طرح و تغییر سرمایه‌ پرداختی به بیمه‌گذاران، در طرح قدیم 16 هزار نفر در سطح استان و در طرح جدید یک‌هزار و 600 نفر زیرپوشش هستند.

به گفته مسئول بیمه آسیای کردستان، با توجه به تلاش‌هایی که توسط شعبات بیمه‌ها خصوصاً بیمه‌های آسیا بوسیله بروشورها، بنرها، ارسال پیامک و رسانه‌ها صورت می‌گیرد، سعی داریم تا در راستای فرهنگ بیمه‌ای در میان مردم بیشتر تلاش کنیم.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ بیمه‌ای تلاش داریم در سال آینده رشد قابل‌ توجهی در این امر داشته باشیم.

خسروی افزود: در طرح‌های بیمه عمر و سرمایه‌‌گذاری با پرداخت حق بیمه ماهانه یا سالانه بعد از مدت 5 الی 30 سال به تناسب درخواست بیمه‌گذار، شرکت بیمه با توجه به نوع قرارداد سرمایه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به بیمه‌‌شده می‌دهد.

به گفته وی، اگر کسی حتی به نان شب خود محتاج بود، مثلا روزی با کنار گذاشتن 500 تومان که سالانه مبلغی نزدیک به 180 هزار تومان می‌شود، می‌تواند از طرح بیمه‌های عمر و پس‌انداز استفاده کند تا برای تامین آینده فرزندان خود دیگر نگرانی و دغدغه خاطری نداشته باشد.

مسئول بیمه‌ آسیا کردستان افزود: اگر خدای ناکرده اتفاقی برای کسی پیش بیاید، سعی ما بر این است تا در همان لحظه به داد آنان برسیم.

وی گفت: بیمه آسیا در سال 1371 اقدام به ایجاد شعبه‌ای در کردستان کرد و اکنون شرکت بیمه آسیا به عنوان بزرگترین شرکت بخش خصوصی کشور در کل ایران فعالیت می‌کند.

خسروی تصریح کرد: 22 نمایندگی در شهرستان‌های مختلف استان در تمام رشته‌های بیمه‌ای مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به بیمه‌گذاران است.

بیمه بزرگ‌ترین سرمایه خانواده‌هاست

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان جایگاه بیمه را در زندگی مردم بالا دانست و اظهار کرد: بیمه سرمایه‌ای بزرگ در هر خانواده است که حتی از مال و ماشین مهم‌تر است.

فریدون خدابنده‌لو ضرورت نهادینه‌شدن فرهنگ بیمه‌ای را میان مردم ضروری دانست و گفت: از مردم انتظار می‌رود که از بیمه استقبال بیشتری داشته باشند.

وی افزود: وقتی فرهنگ بیمه‌ نهادینه شده و مردم به این سو روی بیاورند، به طور حتم چتر آرامش و امنیت بر سر خود و خانواده ‌گسترانده می‌شود.

به گفته خدابنده‌لو، در حال حاضر 40 درصد کل جمعیت استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه  20 هزار نفر از کارگران ساختمانی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی کردستان هستند، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 هزار و 500 نفر افزایش داشته است.

به گفته مدیر کل تامین اجتماعی کردستان، مشمولین تامین اجتماعی بیمه‌شدگان اجباری، مشاغل آزاد، بیمه اختیاری رانندگان، قالیبافان، کارگران ساختمانی، زنان سرپرست خانوار، کارفرمایان، طلاب، روحانیون و غیره هستند.

وی در خصوص تدابیر سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از زنان بی‌سرپرست، گفت: زنان سرپرست خانوار که زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند مثل سایر افراد از مزایای این بیمه بهره می‌برند.

بیمه برای کل اقشار جامعه از نان شب واجب‌تر است، پس باید مردم به جایگاهی برسند که بدون تامل برای تامین بیمه خود و خانواده، درنگ نکنند.

نهادینه‌شدن فرهنگ بیمه‌ میان مردم نیز امری ضروری است که باید متولیان فرهنگی و دستگاه‌های مربوطه در این راستا تلاش و همت خود را بکار گیرند.

...............................

گزارش از: ویان توکلی

...............................

انتهای پیام/79004/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول