اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد درمیان خبر داد

بهره‎مندی 1011 مددجوی زیرپوشش امداد درمیان از خدمات بیمه‌ای

مدیر کمیته امداد شهرستان درمیان گفت: تعداد یک‎هزار و 11 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد شهرستان درمیان از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شدند.

بهره‎مندی 1011 مددجوی زیرپوشش امداد درمیان از خدمات بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، مهدی خزاعی اظهارداشت: تعداد 337 خانوار از مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار شهری و عائله این خانوارها از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: سرانه بیمه‌ای که از ابتدای سال به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است بالغ بر 2 میلیارد و 125 میلیون ریال بوده است که می‌تواند کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان را به دنبال داشته باشد و در آینده نیز استفاده از مزایای بازنشستگی به افزایش رفاه اجتماعی خانوارها‌ی محروم کمک می‌کند.  

مدیر کمیته امداد شهرستان درمیان تصریح کرد: در پایان سال گذشته نیز تعداد 904 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و زنان سرپرست خانوار شهری زیر 50 سال از خدمات بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده‌اند و در این زمینه مبلغ 2 میلیارد و 420 میلیون ریال به آنان مساعدت شده است.

اجرای 188طرح اشتغال توسط کمیته امداد درمیان

مدیر کمیته امداد شهرستان درمیان گفت: از ابتدای امسال تعداد 188 طرح اشتغال توسط کمیته امداد در شهرستان درمیان اجرا شده است.

مهدی خزاعی افزود: از مجموع طرح‌های اجرا شده، تعداد 92 طرح مشاغل خانگی، ‌19 طرح کار انگیزی و 77 طرح خودکفایی بوده و در مجموع تسهیلات پرداختی نیز بالغ بر یک میلیارد ریال بوده است.

وی اذعان داشت: تعداد یک‎هزار و 16 طرح اشتغال در سال جاری در شهرستان فعال می‌باشند که از ابتدای امسال، تعداد یک‎هزار و 100 مورد بازدید توسط کارشناسان و ناظران فنی از طرح‌ها انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان درمیان اضافه کرد: تعداد 256 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال نیز از مزایای بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند هستند که مجموع سرانه بیمه پرداختی به تأمین اجتماعی تاکنون مبلغ یک میلیارد و 777 میلیون ریال بوده که حدود 18 درصد تسهیلات پرداختی به صورت بلاعوض در قالب سرانه بیمه به مجریان مساعدت شده است که این امر هم در پایداری طرح‌ها و هم در ماندگاری جمعیت در شهرستان بسیار مؤثر بوده است.

خزاعی ادامه داد: علاوه بر این خدمات، تعداد 295 نفر از فرزندان مددجو در دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت فنی و حرفه‎ای در رشته‌های صنایع دستی،‌ تابلو فرش، قالی‎بافی و مشاغل خانگی نظیر خیاطی،‌ مانتو دوزی،‌ راسته‎دوزی و‌ نازک‎دوزی شرکت و گواهینامه مهارتی را دریافت کرده‌اند.

بافت 461 مترمربع فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد نهبندان

مدیر کمیته امداد شهرستان نهبندان از تولید و بافت 461 متر مربع فرش دستباف توسط مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در شهرستان نهبندان خبر داد.

علی قریب میزان سود حاصله از فروش فرش‌ها را یک‎میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: به دلیل کیفیت بالا و بافت عالی فرش‌ها، تولیدات فرش این نهاد به خارج از کشور نیز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تعداد 90 خانوار از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد شهرستان نهبندان، به بافندگی فرش اشتغال دارند و تاکنون موفق به بافت تعداد 100 تخته فرش شده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان نهبندان تعداد افراد آموزش دیده را طی دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت 30 نفر اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به پتانسیل منطقه، این نهاد آمادگی دارد تا در راستای آموزش و اجرای طرح قالی‎بافی برای مددجویان اقدام کند.

قریب با اشاره به اینکه فرش‌های بافته شده در طرح‌های خشتی، ریزه ماهی و گل فرنگ است، در پایان تهیه مواد اولیه، نظارت مستمر بر کیفیت بافت فرش و بازار فروش، معرفی بافندگان به مراکز بینایی سنجی و نیز پیگیری بیمه آنان از طریق مراکز طرف قرارداد را از جمله خدمات این نهاد به بافندگان فرش دستباف اعلام کرد.

انتهای پیام/96025/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول