اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

50 درصد معلولیت‌های ذهنی ناشی از ازدواج فامیلی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 50 درصد معلولیت‌های ذهنی ناشی از ازدواج فامیلی است.

50 درصد معلولیت‌های ذهنی ناشی از ازدواج فامیلی است

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های تشخیص معلولیت این سازمان اظهار داشت: تاکنون در سال‌جاری 48 جلسه از سوی این کمیسیون‌ها تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 203 نفر از افرادی که دارای معلولیت بوده‌اند از سوی این کمیسیون از سربازی معاف شده‌اند، خاطرنشان کرد: این کمیسیون اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه 262 ضایعه نخاعی از خدمات آنلاین و بدون واسطه این سازمان استفاده کرده‌اند، افزود: 115 نفر نیز از حق پرستاری برخوردار شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه برای ازدواج 58 معلول استان زنجان 580 میلیون ریال هزینه شده افزود: در زمینه ازدواج معلولان تا پایان سال نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

مکاریان از ایجاد 125 فرصت شغلی برای معلولان خبر داد و عنوان کرد: اشتغال معلولان از اولویت‌های این سازمان است.

وی از زیر پوشش بودن 67 ورزشکار معلول در این سازمان خبر داد و ابراز داشت: این ورزشکاران از خدمات سازمان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 260 میلیون ریال برای ایاب و ذهاب معلولان هزینه شده گفت: 288 میلیون ریال برای مناسب‌سازی اماکن هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به زیر پوشش بودن 853 دانش‌آموز یادآور شد: 218 میلیون ریال برای این افراد در شش ماهه نخست سال هزینه شده است.

مکاریان پیشگیری را از اولویت‌های سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: طرح‌های مختلف غربالگری به این منظور در استان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کشور اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال این طرح تا آخر آذرماه سال‌جاری تمدید شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در قالب این طرح کودکان زیر شش سال معاینه می‌شوند، یادآور شد: این طرح‌ یکی از طرح‌های تاثیرگذار در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم است.

این مسئول با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند تا پایان آذر ماه سال‌جاری به مراکزی که اعلام شده است مراجعه کنند، افزود: در سال گذشته 80 درصد افراد هدف زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

مکاریان با اشاره به اینکه در سال گذشته 42 هزار کودک تست‌های این طرح را انجام دادند، عنوان کرد: اجرای این طرح موجب شده تا کودکان در سنین بزرگسالی با مشکلات چشمی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه طرح شنوایی‌سنجی برای نوزادان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح برای جلوگیری از اختلالات ناشی از ناشنوایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یکی از مهم‌ترین طرح‌های این سازمان را اجرای مشاوره‌های ژنتیک برای افراد عنوان کرد و گفت: متاسفانه 50 درصد معلولیت‌های ذهنی ناشی از ازدواج فامیلی است.

این مسئول با بیان اینکه مشاوره‌های ژنتیک باید در ردیف آزمایش‌های قبل از ازدواج قرار گیرد، متذکر شد: تولد چنین کودکانی هزینه‌های زیادی را به خانواده و جامعه تحمیل می‌کند.

مکاریان با اشاره به اینکه چنین مشاوره‌هایی باید اجباری شود، اذعان داشت: سلامتی کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/73003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول