اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان خبر داد

رشد 13 درصدی میزان معلولیت‌ها در قوچان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان از رشد 13 درصدی معلولیت به علت‌های مختلف در این شهرستان خبر داد.

رشد 13 درصدی میزان معلولیت‌ها در قوچان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، علی‌اصغر ابراهیمی ظهر امروز در همایش گرامیداشت 12 آذرماه روز جهانی معلولان در سالن پیوند شهرستان قوچان اظهار کرد: 12 آذرماه روزی برای ارج‌ نهادن به تجارب و توانمندی‌های معلولان، یادآوری حقوق مسلم آنان در جامعه و بیان مشکلات و سختی‌های آنان به مردم، مسئولان و خیرین است.

وی با اشاره به اینکه معلولان نیاز به ترحم ندارند، تصریح کرد: باید با برابری و برادری با معلولان در سطح اجتماع برخورد شود زیرا آنان همان چیزی را طلب می‌کنند که یک انسان معمولی می‌خواهد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان تاکید کرد: حدود یک میلیون معلول که به علت‌های مختلف دچار معلولیت شده‌اند در کشور زیرپوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که این رقم در شهرستان قوچان در مقایسه با سال گذشته با رشد 13 درصدی مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: فضای آموزشی، توانمندسازی، امرار معاش و معیشت جزو مهم‌ترین عوامل و مؤلفه‌های سازمان بهزیستی برای معلولان بوده و اهمیت توانمندسازی معلول برای خانواده و جامعه یعنی ایجاد قدرت تصمیم‌گیری آزاد و به رسمیت شناختن وی در سطح جامعه و احترام گذاشتن به وی همانند دیگر شهروندان است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه افراد معلول باید بتوانند برای خود و زندگی خویش تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند، گفت: آموزش، آگاه‌سازی و بالا بردن سطح آگاهی خانواده‌ها نخستین نکته کلیدی برای معلولان به شمار آمده تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی بتوان آنان را برای تصمیم‌گیری در آینده آماده ساخت.

وی یادآور شد: امروزه در بسیاری از ادارات و ساختمان‌های دولتی مکان مناسب برای عبور معلولان وجود ندارد؛ در صورتی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته برای عبور یک معلول از مکان‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قوچان خاطرنشان کرد: باید طرز فکر توان‌خواهان را تغییر داد؛ آنان نباید منتظر دریافت مستمری خود باشند بلکه باید تلاش و مشارکت فعال در جامعه داشته باشند.

وی سلامت و پیشگیری را مهم‌ترین دغدغه توانبخشان برای زندگی اجتماعی دانست و گفت: باید نگرش مردم به معلولان تغییر یافته و به جای قائل شدن نگرش منفی و تبعیض به آنان برای ایفا کردن نقش فعال در سطح جامعه هویت ببخشیم.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول