اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان عنوان کرد

کاهش معلولیت‌ها با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: اگر آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی مناسب صورت گیرد، می‌توانیم با پدیده معلولیت حاصل از وراثت و مادرزادی روبه‌رو نباشیم.

کاهش معلولیت‌ها با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم جهانگیری پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل و تکریم مدال‌آوران و برترین‌های آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: معلولیت ناشی از وراثت و یا عوامل طبیعی است.

وی ابراز داشت: با توجه به پیشرفتی که امروز در علم به وجود آمده، معلولیت‌های مادرزادی قابل پیشگیری و کاهش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: اگر آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب صورت گرفته باشد، می‌توانیم با پدیده معلولیت حاصل از وراثت و مادرزادی روبه‌رو نباشیم.

جهانگیری تصریح کرد: معلولیت‌های ناشی از حوادث و رویدادهای طبیعی را هم به نوعی با آموزش و کسب اطلاعات کاهش داد.

وی با بیان اینکه تعدادی از عزیزان و بخش قابل توجهی از جامعه ما با معلولیت مواجه هستند، افزود: پذیرش جامعه و احساس انسان با این مشکل و این موضوع امر مهمی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: خدا توانمندی‌های گوناگون و ظرفیت‌های متعددی را در وجود انسان قرار داده و انسان قادر است، شرایط زندگی جدید را با وضعیت جسمی جدید تطبیق دهد و کمبود در فیزیک بدن را در بخش‌های دیگر تنظیم کند.

جهانگیری گفت: فرد معلول قادر است، فضای هنر و هنرمندی از خود نشان دهد که حتی در بین انسان‌هایی که از سلامت برخوردار هستند به این اندازه وجود نداشته باشد.

وی ابراز داشت: در ورزش هم مشاهده می‌کنیم که معلولان موفقیت‌هایشان از انسان‌های سالم و توانمند بیشتر و بهتر است و این امر نشان دهنده این است که انسان موجودی خلاق و انعطاف‌پذیر است و آمادگی دارد خود را با شرایط مختلف زندگی تطبیق دهد.

جهانگیری تصریح کرد: در عرصه آموزش و پرورش بر این باور هستیم که مدارس استثنایی در عرصه‌های مختلف نه تنها از مدارس عادی عقب نیستند، بلکه می‌توانند در بسیاری از مسائل بهتر و جلوتر از مدارس عادی باشند.

وی گفت: مربیان مدارس استثنایی دارای توانمندی‌های بسیاری هستند و می‌توانند روحیه امید به بچه‌ها ببخشند و آنها را به سمتی هدایت کنند که خود را در تمام صحنه‌ها اثبات کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با قدردانی از تلاش مربیان و معلمان مدارس استثنایی ابراز داشت: این کار از معلمان عادی چند برابر دشوار‌تر است.

انتهای پیام/80019/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول