اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع انسانی و امور پشتیبانی بهزیستی استان قم مطرح کرد

گام‌های موثر بهزیستی در پیشگیری از معلولیت

معاون منابع انسانی و امور پشتیبانی بهزیستی استان قم گفت: بهزیستی با برگزاری برنامه‌های گوناگون برای پیشگیری از معلولیت گام‌های موثری برداشته است.

گام‌های موثر بهزیستی در پیشگیری از معلولیت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا محمدی ظهر امروز در همایش معلولان موفق که در سالن اجتماعات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، اظهار داشت: معلولیت واقعه‌ای است که در جامعه با آن سر و کار داریم ولی می‌توانیم از آن پیشگیری کنیم.

وی افزود: معلولیت هزینه فراوانی برای خانواده و جامعه ایجاد می‌کند که امیدواریم با برنامه‌ریزی صحیح شاهد جامعه‌ی عاری از معلول باشیم.

معاون منابع انسانی و امور پشتیبانی بهزیستی استان قم بیان داشت: سازمان بهزیستی متولی معلولین است که در زمینه پیشگیری از ناشنوایی، کم‌کاری مادرزادی غده تیروئید و بینایی‌سنجی اقدامات مطلوبی انجام داده است.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در زمینه سازماندهی خانواده معلولین به صورت عام و خاص فعالیت شایانی داشته است.

*فعالیت 9 مرکز غیردولتی توانبخشی در قم

مسئول انجمن توانبخشی غیردولتی بهزیستی استان قم ابراز داشت: دو هزار معلول جسمی و بیماری روانی در مراکز توانبخشی غیر دولتی بهزیستی نگهداری می‌شوند.

وی بیان داشت: 9 مرکز غیر دولتی شبانه‌روزی در قم وجود دارد که سه مرکز آن به بیماران مزمن اختصاص دارد.

محمدحسن قنبری ادامه داد: همچنین 16 مرکز به صورت روزانه فعالیت می‌کنند و پنج مرکز ویژه معلول ذهنی زیر 15 سال و چهار مرکز معلول ذهنی بالای 15 سال و دو مرکز کودکان اوتیسم و یک مرکز کم شنوا فعالیت می‌کنند.

مسئول انجمن توانبخشی غیر دولتی بهزیستی استان قم عنوان کرد: این تعداد مرکز، اشتغال 400 نفر را در استان قم ایجاد کرده است که همه‌ی آنان زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به مشکلات مرکز توانبخشی بهزیستی عنوان کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها، یارانه پرداختی معلولان تغییری نکرده است؛ همچنین برای رفع مشکل ورزش معلولان لازم است با کمک خیران و مسئولان، ساختمان مناسب برای ورزش معلولان ساخته شود یا هزینه‌ی ایاب و ذهاب معلولان برای رفتن به مکان‌های ورزشی داده شود.

انتهای پیام/78005/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول