اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خدابنده در مجلس خبر داد

عدم توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خدابنده

نماینده مردم خدابنده در مجلس با گلایه از عدم توجه مسئولان به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خدابنده گفت: این ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

عدم توجه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان خدابنده

حجت‌الاسلام موسوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه تاکنون جلسات مختلفی در شهرستان خدابنده برای بررسی مشکلات مردم برگزار شده اظهار داشت: پیگیری‌های نمایندگان برای حل مشکلات ادامه دارد.

موسوی جذب سرمایه‌گذار را از برنامه‌های خود برای شهرستان خدابنده اعلام کرد و افزود: بسیاری از پروژه‌های این منطقه به دلیل نداشتن سرمایه‌گذار وضعیت مطلوبی ندارند.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده برای جذب سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کند، عنوان کرد: به دلیل موقوفه بودن شهر قیدار این شهر با مشکلاتی مواجه است.

* موقوفه بودن قیدار از مشکلات شهرستان خدابنده است

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این شهر تا کوه‌ها موقوفه است، ادامه داد: به همین دلیل اقدام موثری در این شهرستان انجام نمی‌شود.

این مسئول شهرستان خدابنده را پر آب‌ترین شهرستان زنجان معرفی کرد و گفت: با این وجود مردم روستاهای این شهرستان از کمبود آب رنج می‌برند.

موسوی بر ضرورت اجرای طرح‌های آبرسانی در این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: این امر برنامه‌ریزی‌های اصولی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای این شهرستان نیز با کندی انجام می‌شود، ابراز داشت:‌ دولت باید اقدامات لازم را برای جبران مافات در این شهرستان انجام دهد.

این مسئول با اشاره به توانمندی‌های شهرستان خدابنده در بخش‌های مختلف تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های مطلوب موجب رونق این شهرستان می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرستان خدابنده دارای ظرفیت‌های مطلوب کشاورزی از جمله خاک ممتاز و زمین‌های بکر است که هنوز از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده نشده است.

موسوی با بیان اینکه شهرستان خدابنده تنها دارای یک کارخانه سیمان است، افزود: صنعت هنوز به این شهرستان راه نیافته و جوانان آن بیکار هستند.

وی با بیان اینکه 70 درصد گندم استان را این شهرستان تامین می‌کند، ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های گردشگری از جمله غار کتله‌خور و مزار قیدار نبی هنوز از این ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت توریسم استفاده نشده است.

* زرین‌رود ظرفیتی مغفول مانده

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی غار زرین‌رود را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان دانست و اضافه کرد: این غار دارای ظرفیت‌های نهفته‌ای است که مسئولان به آن بی‌توجه مانده‌اند.

وی مسجد جامع سجاس را از دیگر ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: هنوز به چنین ظرفیتی توجه کافی نشده است.

موسوی با بیان اینکه ارتقای سه بخش، بزینه‌رود، سجاس‌رود و گرماب توسعه شهرستان را به همراه دارد، عنوان کرد: پیشرفت، عمران و آبادی با ارتقای این سه بخش، شهرستان را متحول می‌کند.

این مسئول نداشتن آب شرب بهداشتی را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: نداشتن راه‌های آسفالته روستایی از دیگر مشکلات این شهرستان است.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در پایان همکاری بین مجمع نمایندگان استان زنجان را مطلوب ارزیابی کرد و متذکر شد: نمایندگان از نظر تحصیلات و سوابق کاری ارتباط نزدیکی باهم دارند.

وی با بیان اینکه جلسات مختلفی با حضور مجمع نمایندگان برگزار می‌شود، اذعان داشت: تاکنون تصمیمات مطلوبی از سوی این مجمع برای استان اخذ شده است.

انتهای پیام/73003/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول