اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه:

اصفهان به بزرگترین شهر گردشگری، علمی و پژوهشی دنیا تبدیل شود

عضو هیئت علمی پژوهشگاه شاخص‌پژوه گفت: اصفهان باید با استفاده از تحقیق و پژوهش در زمینه‌های شهری و میراث فرهنگی به بزرگترین و مهم‌ترین شهر گردشگری، علمی و پژوهشی دنیا تبدیل شود.

اصفهان به بزرگترین شهر گردشگری، علمی و پژوهشی دنیا تبدیل شود

سیروس شفقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان یکی از میراثی‌ترین شهر‌های موجود در کشور تلقی می‌شود، اظهار کرد: البته آثار میراثی و تاریخی کشف نشده‌ای در اصفهان وجود دارد که امیدواریم این آثار با تحقیقات علمی و کارشناسی کشف شوند.

وی گردشگری را یکی از ضرورت‌های جامعه دانست و افزود: توسعه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است و در حال حاضر ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در اصفهان به عنوان یکی از شهر‌های مهم کشور وجود دارد.

استاد اصفهان‌شناسی با اشاره به ضرورت معرفی اصفهان و شاخصه‌های این شهر به تمام دنیا تصریح کرد: اصفهان باید با استفاده از تحقیق و پژوهش در زمینه‌های شهری و میراث فرهنگی به بزرگترین و مهم‌ترین شهر گردشگری، علمی و پژوهشی دنیا تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه همواره عنوان کرده‌ام که باید یک وزارتخانه جدیدی به نام وزارتخانه گردشگری در ایران ایجاد و بنیان‌گذاری شود، ادامه داد: مرکز این وزارتخانه نیز باید در اصفهان باشد و نه در تهران، چرا که سیاست دولت‌ها همواره به عدم تمرکز معروف بوده است.

شفقی با اشاره به وجود شاخصه‌های مهم گردشگری در اصفهان تاکید کرد: اصفهان به عنوان صحیح‌ترین مکان برای وزارتخانه گردشگری است و از نظر جغرافیایی نیز در قلب ایران قرار دارد.

انتهای پیام/63004/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول