اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته امور استان‌ها در انجمن گردشگری ورزشی:

نخستین سمپوزیوم گردشگری ورزشی در اصفهان برگزار می‌شود

مسئول کمیته امور استان‌ها در انجمن گردشگری ورزشی گفت: نخستین سمپوزیوم بین‌المللی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ورزشی در ایران در دی‌ماه سال جاری در اصفهان برگزار می‌شود.

نخستین سمپوزیوم گردشگری ورزشی در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید دانش مبرهن ظهر امروز در نخستین نشست خبری سمپوزیوم گردشگری ورزشی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد، اظهار کرد: گردشگری ورزشی یک رشته جدید ورزشی است که شامل سه عامل رویدادهای ورزشی، ارائه خدمات گردشگری به طرفداران داخل و خارج کشور در قالب انجمن‌های گردشگری ورزشی در استان‌ها و دیگری انجام ورزش به صورت غیر تخصصی و غیر قهرمانی است.

وی تصریح کرد: افتخار این را داریم در استان اصفهان برگزاری نخستین دوره راهنمایی گردشگری ورزشی برای نخستین بار در کشور کلید می‌خورد.

مسئول امور استان‌ها در انجمن گردشگری ورزشی ادامه داد: پایان سال جاری برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی گردشگری ورزشی را مقارن با هفته وحدت در پیش داریم.

وی افزود: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در صورتی ‌که قصد داشته باشیم حماسه سیاسی و اقتصادی انجام داده باشیم شرط اول آن خودباوری است و این خودباوری با برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی گردشگری ورزشی می‌تواند حاصل شود.

دانش مبرهن تاکید کرد: می‌توانیم تحول بسیار خوبی را با ورود سرمایه از خارج چه در بحث رویدادهای ورزشی و چه در موضوع جذب سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها محقق کنیم.

وی با اشاره به تفاوت میان گردشگری ورزشی و گردشگری فرهنگی اضافه کرد: در گردشگری فرهنگی نیاز به جاذبه‌های تاریخی، هتل و هزینه‌های میلیاردی است اما در گردشگری ورزشی ضروری‌ترین نیازها تنها ایجاد یک کمپ یا سرویس بهداشتی است.

مسئول امور استان‌ها در انجمن گردشگری ورزشی گفت: در صورتی‌که بتوانیم در گردشگری فرهنگی موانع و تحریم‌ها را دور بزنیم تحت تاثیر فرهنگ ما قرار می‌گیرند و همین افراد مبلغ خوبی برای کشور ما می‌شوند.

وی با بیان اینکه حرکت اصلی ما از سال 84 آغاز شده ادامه داد: طی دو سال گذشته رشد بسیار خوبی را داشته‌ایم و به واسطه بین‌المللی بودن و 4 فصل بودن شهر اصفهان تصمیم گرفته شد نخستین سمپوزیوم بین‌المللی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ورزشی در ایران در تاریخ 26 و 27 دی‌ماه سال جاری در این شهر برگزار شود.

دانش مبرهن با بیان اینکه بسیار مشتاق هستیم این سمپوزیوم در اصفهان ادامه یابد، گفت: اصفهان ظرفیت بسیار بالایی دارد و باید تمرکز زدایی از تهران خارج شود و خاصیت گردشگری این است که ما بتوانیم  در دورافتاده‌ترین نقاط کشور جذب گردشگر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگری ورزشی رشته نوپا در کشور است، گفت: این انجمن در آستانه ثبت جهانی است و تحقق این هدف تاثیر بزرگی بر رونق گردشگری ورزشی ایران در سطح جهان خواهد داشت.

انتهای پیام/63020/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول