اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد استان زنجان خبر داد

کمک 3.7 میلیارد ریالی مردم زنجان به مددجویان کمیته امداد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان از کمک 3 میلیارد و 700 میلیون ریالی مردم زنجان به مددجویان کمیته امداد در خانه انفاق زنجان خبر داد.

کمک 3.7 میلیارد ریالی مردم زنجان به مددجویان کمیته امداد

رضا حسنلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد استان زنجان به منظور ارائه خدمات بهتر به مددجویان و سهولت در امور خیرین با تاسیس خانه انفاق اقدامات بهتری را در راستای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه پس از تاسیس این مرکز کمک‌های بسیاری در قالب طرح‌های مختلف جمع‌آوری شده گفت: خوشبختانه با همکاری مطلوبی که مردم استان زنجان دارند و با توجه به حس انسان‌دوستی مردم استان روز به روز شاهد افزایش کمک‌های مردمی هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در خانه انفاق زنجان طی هشت ماهه گذشته از سال‌جاری افزود: در مدت مذکور از محل اجرای طرح اکرام ایتام 2 میلیارد و 782 میلیون و 751 هزار ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده است.

این مسئول به جذب 288 حامی نیز اشاره داشت و یادآور شد: این تعداد حامی کفالت 351 یتیم را قبول کرده‌اند.

وی با اشاره به جمع‌آوری 10 میلیون و 500 هزار ریال نذورات قربانی در خانه انفاق زنجان تا پایان آبان امسال بیان داشت: جمع‌آوری 6 میلیون و 266 هزار ریال کمک در قالب طرح حج فقرا نیز از دیگر عملکردهای خانه انفاق در مدت مذکور است.

حسنلو با اشاره به جمع‌آوری 56 میلیون و 115 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح اطعام و افطار نیازمندان در خانه انفاق تصریح کرد: همچنین طی این مدت 3 میلیون ریال در طرح صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان به جمع‌آوری 6 میلیون و 700 هزار ریال کمک در قالب طرح احسان تاج‌گل نیز اشاره داشت و ادامه داد: کمک‌های جمع‌آوری شده برای مناطق محروم نیز 748 میلیون ریال برآورد شده است.

این مسئول با اشاره به جمع‌آوری 20 میلیون ریال کمک مردمی در قالب جشن نیکوکاری و 26 میلیون ریال در جشن عاطفه‌ها گفت: تا پایان آبان امسال یک میلیون و 500 هزار ریال زکات و یک میلیون و 550 هزار ریال در قالب طرح رد مظالم جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری 10 میلیون و 600 هزار ریال کمک مردمی در طرح یاسین خاطرنشان کرد: تعداد حامی جذب شده در این طرح شش نفر و ایتام واگذار شده هشت نفر است.

حسنلو جذب سه نیروی افتخاری و توزیع پنج صندوق کوچک را از دیگر کارکردهای خانه انفاق طی هشت ماهه گذشته از سال‌جاری عنوان کرد و افزود: طی این مدت در طرح آزادسازی زندانیان نیز 39 میلیون و 663 هزار ریال کمک جمع آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان میزان فطریه جمع‌آوری شده در این مرکز را 50 میلیون و 942 هزار ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال 4 میلیون ریال نیز فطریه سادات در خانه انفاق زنجان جمع‌آوری شده است.

این با اشاره به جمع‌آوری 47 میلیون و 221 هزار ریال کفاره نیز در این مرکز نیکوکاری اضافه کرد: مبلغ صدقات جمع‌آوری شده نیز 33 میلیون و 155 هزار ریال برآورد شده است.

وی از جمع‌آوری 93 میلیون و 437 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح شفا خبر داد و تصریح کرد: همچنین در قالب طرح کوثر نیز 7 میلیون ریال کمک مردمی تا پایان آبان امسال جمع‌آوری شده است.

حسنلو با اشاره به جمع‌آوری 62 میلیون و 842 هزار ریال کمک مردمی در قالب طرح محسنین خاطرنشان شد: تعداد حامیان جذب شده در این طرح تا پایان آبان امسال 24 نفر و تعداد فرزند واگذار شده نیز 26 نفر بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان همچنین به جمع‌آوری 398 میلیون ریال کمک غیر نقدی در خانه انفاق زنجان در قالب طرح‌های مختلف اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری 253 هزار ریال کمک مردمی در طرح رضوان، 500 هزار ریال در قالب احسان ساخت مسجد، 110 هزار ریال در طرح احسان دانش‌آموز و 500 هزار ریال نذر نیز از دیگر اقداماتی است که در خانه انفاق زنجان انجام شده است.

این مسئول همچنین به جمع‌آوری 12 میلیون ریال کمک مردمی در طرح احسان حسینی و 26 میلیون ریال در قالب کمک به زلزله‌زدگان اشاره کرد و متذکر شد: در مجموع تا پایان آبان امسال 3 میلیارد و 710 میلیون ریال کمک مردمی در خانه انفاق زنجان در قالب اجرای طرح‌های مختلف جمع‌آوری شده است.

وی در پایان با تقدیر از همکاری مطلوب مردم استان، خیرین و نیکوکاران و دستگاه‌های اجرایی، از آنها خواست در ادامه سال نیز کمیته امداد را در ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف این نهاد همراهی کنند.

انتهای پیام/73005/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول