اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد

16660 معلول در استان زنجان شناسایی شده‌اند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 16 هزار و 660 معلول در استان زنجان شناسایی شده‌اند.

16660 معلول در استان زنجان شناسایی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی مکاریان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: 10 تا 15 درصد جامعه دارای معلولیت هستند.

وی با بیان اینکه 16 هزار معلول در استان وجود دارد، افزود: باید نسبت به احقاق حقوق این افراد اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان سازمان بهزیستی را یکی از سازمان‌های درگیر در حوزه معلولان و خدمات‌رسانی به این قشر عنوان کرد و افزود: 12 مرکز خدمات‌رسانی روزانه در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

وی از فعالیت هشت مرکز ویژه معلولان خبر داد و افزود: دو مرکز حمایتی و مراقبتی سالمندان و دور مرکز روزانه و توانبخشی و مراقبتی برای بیماران روانی در استان فعالیت می‌کنند.

مکاریان افزود: 72 نفر سالمند، 100 بیمار روانی از خدمات این سازمان در استان استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال از محل اعتبارات متمرکز سازمان 4 میلیارد و 292 میلیون ریال به این مراکز هزینه شده است، افزود: تهیه و توزیع تجهیزات معلولان نیز در استان به نحو مطلوبی انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه همه تجهیزات مورد نیاز معلولان توزیع شده است، افزود: تا پایان سال نیز سایر نیازمندی‌های این افراد مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 9 مرکز خدمات شبانه‌روزی در استان فعال است، افزود: پنج مرکز مختص معلولان ذهنی است و دو مرکز 148 سالمند را نگهداری می‌کند.

مکاریان با بیان اینکه دو مرکز برای مردان و زنان دارای اختلالات روانی در نظر گرفته شده است، افزود: در این مراکز 154 نفر نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 16 هزار و 660 معلول در استان زنجان شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد خدمات لازم را از این سازمان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه 38 درصد معلولان استان زنجان جسمی و حرکتی هستند، افزود: 19 درصد معلولان ذهنی، 10 درصد دارای اختلالات روانی و 12 درصد سالمندان دارای معلولیت هستند.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال‌جاری 979 میلیارد ریال برای این مراکز هزینه شده است، افزود: چهار مرکز ویژه ویزیت در منزل نیز در استان فعال است.

مکاریان با بیان اینکه دو مرکز مختص معلولان نیز خدمات لازم را ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: خدمات لازم به این قشر ارائه می‌شود.

وی از اجرای طرح آموزشی مراقبت‌ها خبر داد و گفت: ‌20 نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در قالب این طرح برای 80 نفر آموزش ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها به افرادی که بیمار روانی و سالمند هستند، ارائه می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به حقوق معلولان در جامعه تاکید کرد و گفت: باید برای احقاق حقوق این افراد همه دستگاه‌های اجرایی فعالیت کنند.

مکاریان نقش سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در احقاق حقوق معلولان ضروری دانست و گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه از سوی سازمان رصد می‌شود.

انتهای پیام/73003/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول