اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان:

پرداخت یک میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان گفت: امسال یک میلیارد و 100 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی پرداخت شده است.

پرداخت یک میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه در این دهه کمیته امداد اقدامات بسیاری در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی انجام داده است، افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد بر اساس توانایی‌های مددجویان و استعدادهای آن‌ها اجرایی می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به رشته‌های شغلی که طرح‌های اشتغال‌زایی در قالب آن‌ها اجرا می‌شود، گفت: طرح‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی و ... از زمینه‌های شغلی است که در قالب آن طرح‌های اشتغالزایی اجرا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و ایجاد شغل برای مددجویان با در نظر گرفتن استعدادها و شرایطی برای مددجویان صورت می‌گیرد، افزود: تجربه‌های پیشین نشان می‌دهد که اشتغال‌زایی برای مددجو با توجه به توانایی‌های او موجب موفقیت در طرح اجرایی و در نهایت ایجاد زمینه خودکفایی می‌شود.

پناهی در ادامه با بیان اینکه امسال نیز یک میلیارد و 100 میلیون ریال وام خودکفایی به مددجویان زنجانی پرداخت شده است، افزود: این مبلغ به 13 مددجوی زنجانی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان به جامعه هدفی که طرح‎‌های اشتغال برای آنها اجرایی می‌شود، نیز اشاره کرد و گفت: زنان سرپرست خانوار، مددجویانی که دارای مهارت خاصی هستند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که از مهارت خاصی برخوردارند از جمله افرادی هستند که وام اشتغال به آنها پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده و با توجه به رویکردهای جدید امداد زمینه ایجاد شغل برای اغلب مددجویان فراهم شده است.

این مسئول در ادامه به آموزش مددجویان در راستای اشتغال‌زایی برای آنها نیز اشاره کرد و گفت: از موضوعات مهم در بحث اشتغال، داشتن مهارت برای انجام شغل است که در همین راستا دوره‌های آموزشی اشتغال‌زایی برای مددجویان برگزار می‌شود.

پناهی مهارت‌آموزی و آموزش توسعه و پیشرفت جامعه به ویژه خانوارهای مددجو را مهم ارزیابی و تصریح کرد: هدف کمیته امداد ارائه آموزش‌های مختلف به مددجویان و ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان با اشاره به اینکه اخیراً 550 نفر از مددجویان برای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به مراکز ذیربط معرفی شدند، اضافه کرد: برای آموزش این تعداد مددجو بیش از 400 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

این مسئول با مثبت ارزیابی کردن برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف اذعان داشت: آموزش این نوع مهارت‌ها موجب ارتقای سطح مهارت‌های فنی مددجویان و در نتیجه اجرای موفق طرح‌های اشتغال می‌شود.

انتهای پیام/73005/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول