اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

واکسیناسیون 128 هزار راس دام علیه بیماری شاربن در نهبندان

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: از آغاز سال جاری تاکنون تعداد 128 هزار و 675 راس دام علیه بیماری شاربن در نهبندان توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان واکسینه شدند.

واکسیناسیون 128 هزار راس دام علیه بیماری شاربن در نهبندان

حسین خراشادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: واکسیناسیون دام برای بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دام توسط شبکه دامپزشکی نهبندان در چند مرحله صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام که هر ساله شبکه دامپزشکی برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها اقدام به واکسیناسیون دام‌ها می‌کند شامل بیماری شاربن، برسلوز یا تب مالت، تب برفکی و هاری می‌شود.

واکسیناسیون 1150 نفر شتر برعلیه بیماری شاربن در نهبندان

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه اگر انسان در تماس با حیوانات آلوده با بیماری شاربن و یا بافت‌های آلوده آنها ( مانند گوشت، احشاء و پوست ) قرار گیرد می‌تواند به این بیماری دچار شود، تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون شبکه دامپزشکی نهبندان برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام به واکسیناسیون 128 هزار و 675 راس دام کرده است.

خراشادی اذعان داشت: از این تعداد 126 هزار و 468 راس گوسفند و بز، تعداد 820 راس گاو و 237 راس حیوانات تک سمی بوده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت یک‌هزار و 150 نفر شتر برعلیه این بیماری واکسینه شدند.

175 قلاده سگ در نهبندان برعلیه بیماری هاری واکسینه شدند

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه تب برفکی یکی دیگر از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، یادآور شد: از آغاز سال جاری تاکنون یک‌هزار و 490 راس دام در نهبندان بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

خراشادی متذکر شد: از این تعداد گاو یک‌هزار و 392 راس و گوسفند 98 راس بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیماری هاری یک بیماری ویروسی فوق‌العاده کشنده است، اضافه کرد: این بیماری سبب عفونت در مرکز دستگاه عصبی شده و سبب مرگ بیمار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی حیوانات خونگرم ممکن است به بیماری هاری دچار شوند، تصریح کرد: این بیماری به وسیله گازگرفتن توسط حیوانات هار انتقال می‌یابد.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان خاطرنشان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون شبکه دامپزشکی نهبندان اقدام به واکسیناسیون 175 قلاده سگ برعلیه بیماری هاری کرده است.

انتهای پیام/22481/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول