اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تاکید کرد

عابرین پیاده و موتورسواران 2 مشکل مهم راهنمایی و رانندگی زنجان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: عابرین پیاده و موتورسواران دو مشکل مهم راهنمایی و رانندگی در استان زنجان هستند.

عابرین پیاده و موتورسواران 2 مشکل مهم راهنمایی و رانندگی زنجان

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد باید نسبت به ایمنی عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران اهتمام جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید نسبت به ایمن‌سازی خیابان‌ها برای عابرین اهتمام جدی صورت گیرد، افزود: عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سواران باید مورد توجه باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان ایمنی عابرین پیاده را مورد تاکید قرار داد و گفت: مطابق آمار، در سال‌جاری 18 نفر کشته در بخش عابرین پیاده در سطح استان گزارش شده که باید نسبت به ایمن‌سازی تردد عابران از خیابان اهتمام جدی صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه مسئولان برای تردد ایمن همانند ایجاد پل‌های عابر پیاده، چراغ‌ها و علائم راهنمایی برای عابرین اهتمام جدی داشته باشند، افزود: در حال حاضر شاخص‌های خوبی در سطح شهر برای این موارد وجود ندارد. پل‌های عابر پیاده برقی مورد توجه مسئولان باشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند، چراکه برخی افراد از نوع ثابت آن نمی‌توانند استفاده کنند.

شمس‌آذر به برخی اظهارنظرها در خصوص اعمال جرائم برای درآمدزایی اشاره کرد و گفت: درآمد هدف راهنمایی و رانندگی نیست و اصولاً این موضوع  ارتباطی به ما ندارد. برخی اظهارات و ادعاهایی در این خصوص دارند که درست نیست. درآمدهای حاصله از جرائم مستقیماً به خزانه کشور واریز می‌شود و راهنمایی به طور مستقیم در ارتباط با این درآمدها نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان در پاسخ به اینکه آیا این درآمدها بعد از بررسی مجدداً به استان بازگردانده نمی‌شود، ابراز داشت: این درآمدها به استان بازگشت داده می‌شود؛ اما 60 درصد آن به شهرداری داده می‌شود در درآمد جرائم برون شهری نیز برای راه و شهرسازی در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که راهنمایی و رانندگی مستقیماً در دریافت این مبالغ دخالتی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم فکر می‌کنند راهنمایی و رانندگی مستقیماً این مبالغ را استفاده می‌کند، یادآور شد: اطلاعات دقیق این درآمدها در استانداری است و راهنمایی و رانندگی دخالتی در آن ندارد.

این مسئول در پاسخ به وجود ردیف بودجه خاص برای هزینه در بخش آموزشی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چنین ردیف بودجه‌ای در راهنمایی و رانندگی استان نیست و اطلاع خاصی از وضعیت کشوری آن نیز ندارم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه مردم در بسیاری از موارد وظایف راهنمایی و رانندگی را با پلیس راهور اشتباه می‌گیرند، افزود: مردم باید آگاهی لازم در خصوص وظایف این دو داشته باشند چراکه حوزه وظایف و مسئولیت‌های این دو با هم متفاوت است. پلیس راهور در موضوعات برون شهری و در جاده‌های بین شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی در درون شهر به انجام وظایف قانونی خود اقدام می‌کنند.

شمس‌آذر آشنایی مردم با وظایف راهنمایی و رانندگی را ضروری عنوان کرد و اذعان داشت: برخی از وظایف شهرداری در ارتباط با حوزه کاری ما نیست در حالی که بسیاری از مردم به دلیل ارتباط مستقیم با راهنمایی و رانندگی گمان می‌کنند این موارد در حوزه وظایف راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

وی در پایان متذکر شد: علائم راهنمایی و رانندگی، سرعت‌گیرها، خط‌کشی عابر پیاده و بسیاری از موارد مشابه را شهرداری انجام می‌دهد که البته راهنمایی و رانندگی نظرات کارشناسی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/73007/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول