اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی کربلا در زنجان صورت گرفت

دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با مسئولان آستان مقدس امام حسین (ع)

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با مسئولان آستان مقدس امام حسین (ع) دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با مسئولان آستان مقدس امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در این دیدار که ظهر امروز برگزار شد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با بیان اینکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پیام‌آور و اشاعه‌دهنده فرهنگ عاشورایی است، اظهار داشت: امروز وظیفه‌ سنگینی که همه ما به عهده داریم انتقال مفاهیم الهی، قرآنی و معنوی به افکار عمومی دنیا است.

مرتضی صفری گفت: رژیم بعثی صدا با تبعیت بی‌چون و چرا از استکبار هزینه‌های گزافی را به دو کشور مسلمان تحمیل کرد.

این مسئول به عزاداری 400 هزار نفری عاشقان اباعبدالله در روز هشتم محرم در زنجان اشاره کرد و افزود: مردم در این عزاداری همانگونه که مدّنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بدون توجه به خرافه و به صورت متحد و یکپارچه زیر پرچم اباعبدالله به عزاداری می‌پردازند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خاطرنشان کرد: تنها راه موفقیت و عزت اسلامی، اتحاد است.

صفری گفت: برگزاری هفته فرهنگی کربلا در زنجان با عنوان هفته فرهنگی هوای حرم، اقدام ارزشمندی در راستای تعمیق و تبیین معارف اهل بیت علیهم‌السلام به وی‍ژه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.

وی همچنین از گزارش ارائه شده توسط معاونت فرهنگی استان مقدس امام حسین (ع) ابراز خرسندی کرد و گفت: هر مسلمانی از مباحث توسعه‌ای مطرح شده در زمینه زیرساخت‌های کربلای معلی و حرم مطهر افتخار می‌کند.

این مسئول همچنین از همه دست‌اندرکاران استان، اعضای هیئت امنای حسینیه اعظم، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در برگزاری هفته فرهنگی و همچنین از زحمات مسئولین آستان مقدس امام حسین (ع) قدردانی کرد.

در ادامه معاون فرهنگی دفتر تولیت آستان امام حسین (ع) نیز با بیان اینکه هفته اول فرهنگی در بیروت و هفته دوم در اهواز برگزار شد، گفت: با موفقیت در برنامه فرهنگی اهواز، 17 شهر ایران برای برگزاری هفته‌های فرهنگی انتخاب شدند که طبق قرعه استان زنجان میزبان هفته سوم فرهنگی شناخته شد.

سید یاسر حیدری به عزاداری مردم در هشتم محرم در زنجان اشاره کرد و گفت: سال بعد در صورت هماهنگی‌های لازم این عزاداری می‌تواند توسط 10 شبکه در عراق، کویت، لبنان و... به صورت زنده پوشش داده شود.

معاون فرهنگی دفتر تولیت آستان قدس امام حسین (ع) از ساخت هشت بیمارستان، احداث سه شهرک زائران برای خدمات‌رسانی به زائران در کربلای معلی خبر داد و گفت: این شهرک‌ها شامل مسجد، محل اقامت، سالن، آپارتمان و ویلا با همه خدمات درمانی، زیارتی و...در طول سال به ویژه در ایام اربعین حسینی است.

وی از پوشش بسیار مناسب صدا و سیمای مرکز زنجان در عزاداری‌های محرم مردم زنجان و هفته فرهنگی کربلا در زنجان تقدیر کرد.

در پایان این مراسم مسئولان آستان مقدس اباعبدالله‌الحسین (ع) به رسم تبرک هدایایی را به مدیرکل مرکز زنجان اهدا کردند.

انتهای پیام/2308/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول