اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرحله نخست صورت می‌گیرد

توزیع 25 نوبت شیر در مدارس استان زنجان

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان گفت: با تخصیص بودجه مورد نظر در نوبت نخست 25 نوبت شیر در مدارس زنجان توزیع می‌شود.

توزیع 25 نوبت شیر در مدارس استان زنجان

امیر نظری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در مرحله نخست برای توزیع شیر در مدارس 18 میلیارد ریال بودجه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه هنوز نقدینگی لازم برای اجرای این طرح فراهم نشده، خاطرنشان کرد: هدف پوشش قرار دادن همه دانش‌آموزان دختر و پسر دوران ابتدایی، متوسطه دوره اول دولتی، مراکز شبانه‌روزی کودکان بی‌سرپرست و پیش دبستانی ضمیمه هم‌ شیفت با مدارس ابتدایی دولتی و کارکنان این مراکز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه پیگیر توزیع شیر در 25 نوبت در مدارس است، افزود: این هدف با تخصیص بودجه در نظر گرفته شده عملی می‌شود.

این مسئول از توزیع شیر استریل و پاستوریزه در مدارس خبر داد و تصریح کرد: شیر استریل برای مناطق صعب‌العبور و شیر لیوانی پاستوریزه برای مراکز نزدیک در نظر گرفته شده است.

نظری به آغاز این طرح به صورت نمادین اشاره و اضافه کرد: این مراسم در آموزشگاه عصمت شهرستان سلطانیه برگزار شد که به تدریج در تمامی مدارس استان زنجان اجرا می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان با اعلام پیش‌بینی 122 هزار و 500 نفری برای توزیع شیر در مدارس استان زنجان گفت: از این تعداد 2 هزار و 963 نفر در مقطع پیش دبستانی قرار دارند.

وی سهم مقطع ابتدایی را از این تعداد 89 هزار و 500 نفر خواند و ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان شامل این طرح در مقطع دوره اول متوسطه 30 هزار و 37 نفر است.

این مسئول با اشاره به توزیع شیر پاستوریزه در مراکز نزدیک اضافه کرد: پیش‌بینی شده 79 هزار نفر از دانش‌آموزان و کادر مدارس در توزیع شیر پاستوریزه قرار بگیرند.

نظری با اشاره به اینکه شیر استریل برای جلوگیری از فساد شیر برای توزیع در مناطق دوردست در نظر گرفته شده اذعان داشت: توزیع شیر استریل برای 43 هزار و 500 نفر پیش‌بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه این آمار مربوط به دانش‌آموزان و کارکنان مدارس است، متذکر شد: طرح توزیع شیر فقط در مدارس جامعه هدف مذکور  اجرا می‌شود.

انتهای پیام/73002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول