اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

12 ایستگاه مطالعه در اردبیل راه‌اندازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از راه‌اندازی 12 ایستگاه مطالعه در شهرهای مختلف استان اردبیل خبر داد.

12 ایستگاه مطالعه در اردبیل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در مراسم گرامیداشت فعالان کتابخانه‌ای و فرهنگ مکتوب در نمین اظهار داشت: این ایستگاه‌های مطالعه در شهر اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد به عنوان مناطق پرجمعیت استان اردبیل راه‌اندازی شده تا علاقمندان از کتاب استفاده و فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود.

وی از تزریق 70 هزار جلد کتاب به ایستگاه‌های مطالعه در ماه‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: استقبال مردم از ایستگاه‌های مطالعه گسترده بوده به طوریکه ما سعی داریم در مناطق پرجمعیت این ایستگاه‌ها را توسعه کمی و کیفی ببخشیم.

فرهمند امین خاطر نشان کرد: در نیمه اول امسال یک میلیون و 230 هزار نفر علاقمند به کتاب از خدمات کتابخانه‌ای بهره‌مند شدند و بیش از 500 هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

این مسئول اضافه کرد: علاقمندان به کتاب از محل طرح کتاب‌خوانان حرفه‌ای نیز با 400 هزار منبع کتاب ارزشمند آشنایی پیدا کرده و امکان دسترسی به این کتاب‌ها برای آنها فراهم آمده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت فرهنگ‌سازی برای اهدای کتاب به کتابخانه‌ها را یادآور شد و بیان کرد: نذر کتاب می‌تواند به عنوان یک عادت سازنده فرهنگی تحول‌آفرین باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه این طرح توسط ادارات استان آغاز شده است، یادآور شد: بسیاری از ادارات می‌توانند کتاب را به عنوان هدیه فرهنگی انتخاب کنند.

روستاهای پرجمعیت صاحب کتابخانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم تجلیل از کتابداران نمونه و اهالی فرهنگ مکتوب در شهرستان نیر معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: روستاهای پرجمعیت صاحب کتابخانه مطلوب و مناسب می‌شوند.

جعفر نوخواه افزود: ما پیشنهاد تأسیس 74 باب کتابخانه را در روستاهایی با جمعیت یک‌هزار و 200 نفری به استانداری پیشنهاد کردیم که امیدواریم با تصویب آن شاهد احداث این تعداد کتابخانه در روستاها باشیم.

وی تصریح کرد: در روستای زیر یک‌هزار و 200 نفر نیز کتابخانه‌های سیار راه‌اندازی می‌شود.

نوخواه سرانه مطالعه در استان اردبیل را 79 دقیقه اعلام کرد و اظهار داشت: افزایش آن نیازمند توجه به برنامه‌های مختلف فرهنگی است.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در نظر دارد با افزایش فضای مطالعاتی و ایجاد بخش‌های جانبی برای مطالعه گروه‌های خاص بستر افزایش ساعات مطالعه را فراهم آورد.

وی به وجود 66 باب کتابخانه به صورت نهادی و مشارکتی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در این کتابخانه 700 هزار کتاب موجود بوده و در اختیار علاقمندان است.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول