اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

97 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه تعویض شده است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: بیش از 97 هزار جلد کتاب در مدت چهار مرحله در ایستگاه‌های مطالعه استان جابجا و تعویض شدند تا مخاطبان به راحتی بتوانند از منابع ارزشمند کتاب استفاده کنند.

97 هزار جلد کتاب در ایستگاه‌های مطالعه تعویض شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین عصر امروز در جریان بازدید از تعدادی ایستگاه مطالعه در اردبیل اظهار داشت: ما به صورت دوره‌ای کتاب‌های جدیدی را به ایستگاه‌های مطالعه که تعداد آن در سطح استان 12 مورد است، تزریق می‌کنیم تا مخاطبان بتوانند از کتاب‌های جدید و تازه انتشار یافته و در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف متناسب با سن خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد:‌ این ایستگاه‌ها به گونه‌ای تعبیه شده تا همه گروه‌های سنی بتوانند کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کرده و از آن بهره ببرند.

فرهمند امین در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 60 هزار جلد کتاب در این ایستگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و همچنان به صورت دوره‌ای شاهد تغییر و جابه‌جایی آنها هستیم.

این مسئول با بیان اینکه توسعه ایستگاه‌های مطالعه با توجه به استقبال مردم در دستور کار جدی است، اضافه کرد: ما علاوه بر پارس‌آباد، اردبیل و مشگین‌شهر که صاحب ایستگاه‌های مطالعه شدند در سایر شهرها نیز تلاش می‌کنیم تا این ایستگاه‌ها را در مراکز و مناطق پرجمعیت راه‌اندازی کنیم تا مردم از موقعیت پیش آمده برای مطالعه استفاده کنند.

وی بیان کرد: ایستگاه‌های مطالعه در آن مکان‌هایی که مراجعه مکرر و روزانه مردم که در آنها 500 مراجعه به ثبت رسیده، تعریف و تعبیه شده و ما علاقمند هستیم در سایر مناطق استان نیز این ظرفیت را تقویت کرده و توسعه ببخشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سرانه مطالعه در استان اردبیل را نزدیک به میانگین کشوری اعلام کرد و ادامه داد: این سرانه در استان حدود یک ساعت بوده که با سرانه کشوری که بیش از 76 دقیقه است فاصله چندانی نداریم.

فرهمند امین با تاکید بر این مطلب که در حال حاضر بیشترین استفاده از کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه مرکزی اردبیل انجام می‌شود، یادآور شد: این کتابخانه که به امکانات و تجهیزات مدرن مجهز شده با استقبال خوب دانشجویان، دانش‌آموزان و علاقمندان علم و فرهنگ روبه‌رو شده و به نظر می‌رسد همین حرکت سبب شده تا ما بخش‌های تخصصی را در کتابخانه مرکزی راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/62003/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول