اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

2 ایستگاه مطالعه در بانک‌های سنندج افتتاح شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی دو ایستگاه مطالعه در شعبات مرکزی بانک‌های کشاورزی و ملت شهرستان سنندج افتتاح شد.

2 ایستگاه مطالعه در بانک‌های سنندج افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ایستگاه‌های مطالعه مذکور که با حضور مسئولان بانک و معاون سیاسی فرماندار سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح این دو ایستگاه تعداد سازه‌های فعال در استان به 12 باب می‌رسد.

اسماعیل احمدی بیان کرد: با توجه به حضور تعداد زیادی از مردم در بانک‌ها این ایستگاه‌ها می‌توانند اوقات فراغت مراجعان را در زمان‌های انتظار غنی کنند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان هفته کتاب تعداد ایستگاه‌های فعال در استان کردستان به 15 سازه می‌رسد، ادامه داد: تاکنون چهار ایستگاه در سنندج افتتاح شده و بر اساس برنامه تا پایان هفته کتاب سه سازه دیگر در شهرهای دیواندره، قروه و کامیاران افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: هر ایستگاه مطالعه شامل یک قفسه مخصوص با گنجایش 15 عنوان در یک‌هزار و 500 نسخه کتاب است و افراد می‌توانند به فراخور نیاز از کتاب‌های موجود در این قفسه‌ها بهره‌مند شوند.

احمدی تصریح کرد: ایستگاه‌های مطالعه براساس برنامه در مکان‌های شلوغ و پرازحام مانند ادارات پرتردد، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، بیمارستان‌ها و بانک‌ها نصب می‌شود تا افراد بتوانند در زمان‌های فراغت از کتاب‌های موجود استفاده کنند.

وی در مورد نحوه مدیریت این ایستگاه‌ها گفت: ایستگاه‌های مطالعه به صورت ماهیانه توسط کارشناس ایستگاه مطالعه کتابخانه‌های عمومی شارژ می‌شود و کتاب‌های جدید جایگزین کتاب‌های قبلی می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در مکان‌های پرتردد به منظور ساماندهی اوقات فراغت مردم می‌تواند در افزایش نرخ مطالعه اثرات بسزایی داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اضافه کرد: بر اساس برنامه تلاش می‌شود تا پایان سال‌جاری و با افتتاح پنج ایستگاه مطالعه تعداد سازه‌های فعال در سطح استان کردستان به 20 مورد برسد.

احمدی در پایان اظهار کرد: تاکنون برای هشت ایستگاه مطالعه فعال در استان 50 هزار جلد کتاب تزریق شده است.

انتهای پیام/79005/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول