اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنجمین روز از هفته کتاب

نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان قاین افتتاح شد

در پنجمین روز از هفته کتاب نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان قاینات به طور رسمی افتتاح شد.

نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان قاین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قاینات، محمدحسین مددی، صبح امروز در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه مطالعه شهرستان قاینات اظهار داشت: راه‎اندازی ایستگاه‌های مطالعه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای ارتقای سرانه مطالعه است.

وی ادامه داد: این طرح از ابتدای اجرا که بهمن‎ماه 91 بوده با استقبال چشمگیری روبرو شده و از طرفی با توجه به گستردگی آن، از قدرت یک دستگاه خارج است و مشارکت سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

راه‌اندازی 1000 ایستگاه مطالعه تا پایان سال جاری

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین افزود: تاکنون در سه مرحله 390 ایستگاه در سطح کشور راه‌اندازی شده که سهم خراسان جنوبی 9 ایستگاه و سهم این شهرستان یک ایستگاه بوده است.

مددی تصریح کرد: مقرر شده در کشور تا پایان سال جاری یک هزار ایستگاه مطالعه ایجاد و راه‎اندازی شود.

وی اذعان داشت: بنا به نیازسنجی‌های انجام شده مرکز بهداشتی درمانی شهداء قاین برای استقرار نخسیتن ایستگاه مطالعه شهرستان مورد موافقت قرارگرفته است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاینات با اشاره به اینکه هزینه هر سازه در سال حداقل 500 میلیون ریال است، اذعان داشت: در نوبت نخست 8 هزار جلد کتاب به این ایستگاه اختصاص یافته و بنا بر میزان مراجعات و استفاده از منابع بین دو تا 9 هزار جلد در ماه قابل شارژ است.

مددی اضافه کرد: تعداد 15 عنوان کتاب برای هر دوره در نظر گرفته می‎شود که از این تعداد پنج عنوان ویژه کودکان و نوجوانان و 10 عنوان به بزرگسالان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: افراد پس از مطالعه کتاب، آن را در محل ویژه‌ای که در پایین ایستگاه تعبیه شده، می‌گذارند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین متذکر شد: به لحاظ فنی گنجایش هر سلول ایستگاه، حدود 90 جلد کتاب است و به طور روزانه توسط رابط و کارشناس ایستگاه  منابع روزآمد می‌شود.

انتهای پیام/69022/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول