اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

رونمایی از پانزدهمین ایستگاه مطالعه در اسدآباد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از افتتاح پانزدهمین ایستگاه مطالعه در بیمارستان قائم(عج) اسدآباد خبر داد.

رونمایی از پانزدهمین ایستگاه مطالعه در اسدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز پانزدهمین ایستگاه مطالعه در فاز چهارم استانی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و فرماندار اسدآباد افتتاح شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این مراسم اظهار داشت: ایستگاه مطالعه بیمارستان حضرت قائم (ع) پانزدهمین ایستگاه مطالعه در سطح استان است که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

ارشاد استعدادی افزود: با افتتاح ایستگاه‌های مطالعه در سطح استان شاهد ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان کتب تخصیصی از ابتدای اجرا و راه‌اندازی طرح ایستگاه‌های مطالعه در کشور به استان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بالغ بر 189 هزار جلد و با هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و 700 هزار ریال بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان عنوان کرد: میزان کتب تخصیصی برای راه‌اندازی فاز چهارم ایستگاه‌های مطالعه 61 هزار جلد و مجموع کتب تخصیصی در سه فاز قبلی 128 هزار جلد است.

در این افتتاحیه فرماندار اسدآباد اذعان داشت: ایستگاه مطالعه یکی از رویکردهای مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوده که با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های خود بستر مناسب برای اشاعه فرهنگ کتاب را فراهم کرده‌اند.

حمزه عبدکوند هدف از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در شهرستان را آگاهی‌بخشی عمومی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین مردم دانست.

وی افزود: برآن هستیم این ایستگاه را در روستای قاسم‌آباد این شهرستان، شهرداری، آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی راه‌اندازی کنیم.

فرماندار اسدآباد راه‌اندازی ایستگاه مطالعه را کمک در راستای فرهنگسازی دانست و گفت: مردم با استفاده از این ایستگاه‌ها می‌توانند از حداکثر وقت خود استفاده کنند و همین باعث پویایی و نشاط بیشتر در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/89029/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول