اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری گرگان خبر داد

راه‌اندازی دوازدهمین ایستگاه مطالعه در گرگان

سرپرست شهرداری گرگان از افتتاح دوازدهمین ایستگاه مطالعه در پایانه مسافربری گرگان خبر داد.

راه‌اندازی دوازدهمین ایستگاه مطالعه در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم کریمی ظهر امروز در حاشیه مراسم راه‎اندازی دوازدهمین ایستگاه مطالعه در گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت امر کتابخوانی در کشور، طرح ایستگاه‌های مطالعه از سوی نهاد کتابخانه‌های کشور در سطح تمام استان‌ها در دست اقدام و اجرا است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اداره کل کتابخانه‌های استان گلستان با مشارکت شهرداری گرگان اقدام به انجام این طرح در پایانه مسافربری (ترمینال) کرده است.

سرپرست شهرداری گرگان افزود: این اقدام فرهنگی زمینه و بستر مناسبی برای شهروندان فراهم می‌کند و همچنین فرهنگ مطالعه جامعه را افزایش می‌دهد.

کریمی خاطرنشان کرد: باید در حوزه مطالعه کتاب برای همه آحاد جامعه سرمایه‌گذاری کرد و فعالیت‌های فرهنگی را گسترش داد.

فضای کتابخانه‎ای گلستان 22 هزار و 691 مترمربع است

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان نیز در این مراسم گفت: تا پایان سال تعداد ایستگاه‌های مطالعه در گلستان به 24 ایستگاه خواهد رسید.

محمد متوسلیان در خصوص فضای کتابخانه‎ای گلستان اظهار داشت: در حال حاضر فضای کتابخانه‎ای گلستان 22 هزار و 691 مترمربع است که این رقم در سال 1384 معادل 11 هزار و 342 مترمربع بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد 67 کتابخانه ثبت شده در استان وجود دارد و 9 کتابخانه دیگر آماده بهره‌برداری است که البته این تعداد فعال هستند و بنا داریم در دهه فجر آنها را افتتاح رسمی کنیم.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان خاطرنشان کرد: گلستان در سال 1384 دارای 27 کتابخانه بود که این رقم اکنون افزایش یافته و در حال حاضر 76 کتابخانه فعال در گلستان وجود دارد.

متوسلیان با اشاره به اینکه رشد کتابخانه‎ها به رشد فضای مطالعه در استان کمک کرده است، یادآور شد: بر اساس استانداردها باید 136 هزار مترمربع فضای مطالعه داشته باشیم که هنوز با این میزان فضا فاصله زیادی وجود دارد.

وی افزود: به ازای هر 100 شهروند گلستانی 1.3 مترمربع فضای مطالعه وجود دارد که نیاز است دولت با توجه به رویکرد فرهنگی که دارد در این بخش اهتمام بیشتری نشان دهد.

زمانی که مطالعه ما کاربردی، اثرگذار و هنجار در رفتار شود، مطالعه مفید است

متوسلیان افزود: مدیران فرهنگی با امکانات موجود و اعتبارات کم مسئولیت سنگینی را به دوش می‌کشند و لازم است در حوزه فرهنگ، سهم بیشتری از اعتبارات اختصاص یابد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان خاطرنشان کرد: در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ایجاد فضای کتابخانه‌ای، همه نقش دارند و دولت باید در بحث توسعه زیرساخت‌ها، حق خود را نسبت به مردم ادا کند.

دوازدهمین ایستگاه مطالعاتی استان گلستان در پایانه مسافربری گرگان با حضور سرپرست شهرداری گرگان، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، شهردار منطقه دو شهرداری گرگان، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری گرگان، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان و مدیران تعاونی‌ها به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به بهره‌برداری رسید.

گفتنی است همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه مطالعه مفید با حضور 20 دستگاه فرهنگی در گلستان گشایش یافت.

نمایشگاه مطالعه مفید با هدف ارتقا و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در گلستان آغاز به کار کرد این نمایشگاه تا سوم آذر ماه امسال دایر است و علاقمندان می‎توانند صبح و عصر از آن دیدن کنند.

از جمله برنامه‎های هفته کتاب در گلستان شامل برگزاری نمایشگاه مطالعه مفید، همایش تجلیل از خادمان کتاب، رونمایی از کتاب، برگزاری بیش از 10 نمایشگاه کتاب در استان، نواختن زنگ کتاب، غبارروبی مزار شهدا، اهدای گسترده کتاب به کتابخانه‎های عمومی، مساجد و مدارس، عضوگیری رایگان، برگزاری بیش از 15 مسابقه فرهنگی، تجلیل از خادمان حوزه نشر است.

در هفته کتاب و کتابخوانی همچنین افتتاح کتابخانه روباز، برگزاری کارگاه‎های نقد کتاب، اجرای مسابقات ورزشی جام کتاب در سطح شهرستان‎ها، برگزاری عصر شعر کتاب در مرکز گلستان انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/2307/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول