اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

سرانه مطالعه در اردبیل افزایش یافته است

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:‌ با توجه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ارتقای فرهنگ مطالعه و ترغیب و تشویق اقشار مختلف جامعه به کتابخوانی سرانه مطالعه در اردبیل افزایش یافته است.

سرانه مطالعه در اردبیل افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،جعفر نوع‌خواه صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان کتاب و فعالان کتابخوانی شهرستان نیر که با حضور مسئولان، کتابداران و جمعی از فرهیختگان این شهرستان در سالن فرهنگی الغدیر نیر برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و دسترسی آسان کتابخوانان به کتاب کتابخانه‌های عمومی به منظور جذب بیشتر شهروندان به سمت کتابخوانی باید در مکان‌های مناسب احداث شوند.

وی خاطرنشان کرد: احداث 74 کتابخانه روستایی در روستاها به استانداری اردبیل پیشنهاد شده و در روستاهای زیر یک هزار و 200 نفر جمعیت استان نیز در صورت تامین اعتبار کتابخانه سیار راه‌اندازی می‌شود.

معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در استان اردبیل افزایش یافته است، یادآور شد: بر اساس بررسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سرانه مطالعه در استان اردبیل 74 دقیقه است.

نوع‌خواه ادامه داد: استان اردبیل دارای 64 کتابخانه و بیش از 700 هزار جلد انواع کتاب در موضوعات مختلف است.

این مسئول در زمینه راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی نیز گفت: بر اساس آیین‌نامه تامین فضای مناسب و نیروی انسانی بر عهده طرف مشارکت و تامین کتاب مورد نیاز بر عهده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در این مراسم مطالعه و کسب علم را سفارش اسلام و ائمه اطهار (ع) دانست و بر اهمیت کتابخوانی در مکتب اسلام تاکید کرد.

همچنین میر فخرالدین زاهد فرماندار نیر هم با تشریح نقش کتاب و کتابخوانی در آگاهی‌بخشی و افزایش بصیرت جامعه از تلاش کتابداران و خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم سرود‌خوانی کودکان منتخب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیر و مرثیه‌خوانی زیبای مداحان این شهرستان به مناسبت عاشورای حسینی انجام شد و از 30 نفر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل صورت گرفت.

انتهای پیام/62005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول