اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر خبر داد

کمبود سرانه فضای مطالعه در ملایر

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر گفت: کمبود سرانه فضای مطالعه تنها مشکل شهرستان ملایر در رابطه با کتابخانه‌های عمومی است.

کمبود سرانه فضای مطالعه در ملایر

مهدی آخشیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های پیشرفت کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر تعامل با اعضای انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه این انجمن متشکل از افراد حقیقی و حقوقی است، افزود: تعامل بیشتر و برگزاری جلسات کاربردی‌تری می‌تواند به سطح فرهنگ کتاب و کتابخوانی تعالی بخشد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر افزود: همت کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر بر این است که سال 92 از ظرفیت‌های موجود در انجمن‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید استفاده شود.

وی به انجمن‌ کتابخانه‌های موجود در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: ملایر پنج انجمن در سطح شهرستان دارد که بیشترین تعداد را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

کتاب جایگزین تفریحات ناسالم شود

آخشیک به ضرورت توجه به حیطه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر بر آن است تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از سنین پایه پایه‌گذاری کند.

وی با تاکید بر بالا بردن سرانه مطالعه مفید اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی، ارائه سیر مطالعاتی در زمینه‌های مختلف در دستور کار است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر افزود: از جمله این سیر مطالعاتی می‌توان به سیر در رابطه با عاشورا، سیر مطالعاتی غدیر و... اشاره کرد.

وی گفت: با سیر مطالعاتی علاوه بر ارتقای رشد سرانه مطالعه، در رشته‌های مختلف با مطالعه پراکنده روبرو نمی‌شویم.

احداث کتابخانه مرکزی ملایر

آخشیک با اشاره به اینکه ملایر مشکل چندانی در زمینه کتابخانه‌های عمومی ندارد خاطرنشان کرد: کمبود سرانه فضای مطالعه تنها مشکل این شهرستان در رابطه با کتابخانه‌های عمومی است.

وی عنوان کرد: شهرستان ملایر چهار هزار متر مربع سرانه فضای مطالعه برای 300 هزار نفر جمعیت دارد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به وجود 6 حوزه علمیه در ملایر، 15 هزار دانشجو و طیف گسترده دانش‌آموز گفت: با توجه به جمعیت شهرستان، کمبود سرانه فضای مطالعه را داریم که این مشکل با احداث کتابخانه مرکزی ملایر رفع خواهد شد.

وی به وجود بیشترین کتابخانه‌های عمومی در ملایر اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان ملایر دارای 16 باب کتابخانه نهادی، یک باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه با همکاری آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/89029/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول