اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر محمود‌‌آباد:

ارتقای سرانه مطالعه دانش عمومی را افزایش می‌دهد

عضو شورای اسلامی شهر محمود‌‌آباد گفت: ارتقای سرانه مطالعه دانش عمومی را افزایش داده و آگاهی مردم را بیشتر می‌کند.

ارتقای سرانه مطالعه دانش عمومی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، عبدالعظیم کیامیری همزمان با فرارسیدن بزرگداشت هفته کتاب ظهر امروز در جمع کتابداران اظهار داشت: امروزه نقش کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از زیرساخت‌های جامعه اطلاعاتی پررنگ‌تر از گذشته شده است و دستیابی به جامعه اطلاعاتی فعال و مؤثر بدون توجه به کتابخانه‌های عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی افزود: بهترین راه بالا بردن اطلاعات مردم افزایش فرهنگ مطالعه است که پیشرفت جامعه را به دنبال دارد.

عضو شورای اسلامی شهر محمود آباد بیان کرد: کتابخانه‌ها در هر کشور با هر درجه از توسعه نقش بسیار مهمی در سواد‌آموزی بر عهده دارند و کتابخانه‌های عمومی نیز نقش به‌سزایی در پیشرفت «نهضت مطالعه مفید» ایفا می‌کنند.

کیامیری ادامه داد: هر گروه سنی باید کتاب‌های مخصوص به خود را بخوانند تا اطلاعات آنان متناسب با سن‌شان افزایش یابد که در این زمینه نیز کتابخانه‌ها می‌توانند نقشی مهم ایفا کنند.

این مسئول با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در کودکان افزود: با ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان می‌توان در خصوص مطالعه فرهنگ‌سازی کرد و آن‌ها را تشویق به خواندن کرد که این اقدام نیاز به همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها با کتابخانه‌ها دارد.

کیامیری در پایان گفت: با توجه به تقارن هفته کتاب امسال با ایام سوگواری سالار شهیدان امیدواریم شاهد برگزاری آیین‌های هفته کتاب متناسب با حال و هوای ماه محرم باشیم.

انتهای پیام/77003/خ20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول