اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شهرداری زاهدان خبر داد

آمادگی شهرداری زاهدان برای افزایش سرانه فضای مطالعه‌

معاون فرهنگی شهرداری زاهدان از آمادگی این نهاد برای افزایش سرانه فضای مطالعه و در اختیار قرار دادن این مکان‌ها برای توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها خبر داد.

آمادگی شهرداری زاهدان برای افزایش سرانه فضای مطالعه‌

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، محمد خیرخواه اظهار داشت: همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان باعث ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و در نتیجه افزایش شاخص‌های فرهنگی منطقه می‎شود.

وی ادامه داد: چند سالی است که زاهدان جزو کلان شهرهای کشور محسوب شده و همانگونه که برای بخش‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شاخص‎هایی تعریف شده،  برای بخش فرهنگی نیز شاخص‌هایی تعریف شده و رسیدن به این شاخص‌ها باعث بالا رفتن سطح فرهنگی استان می‎شود.

خیرخواه افزود: شاخص توسعه فرهنگی، در بخش کتابخوانی، افزایش سرانه فضای مطالعه است.

وی با اشاره به اینکه اکثر کتابخانه‌ها در پارک‎ها واقع شده است از آمادگی این نهاد برای افزایش سرانه فضای مطالعه و در اختیار قرار دادن این مکان‌ها برای توسعه فیزیکی کتابخانه‌ها خبر داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان همچنین به طرح ایستگاه مطالعه اشاره کرد و گفت: این طرح که توسط نهاد کتابخانه‌ها در حال اجرا‌ست نقطه شروعی برای آشتی با کتاب و عجین شدن مردم با کتاب است و مردم می‎توانند با سهولت بیشتری کتاب در یافت کنند و اوقات انتظار خود را کتاب بخوانند.

خیرخواه همچنین از وجود سه سرای محله و 2 فرهنگسرا و یک سالن چند منظوره در شهر زاهدان خبر داد و اذعان داشت: سراهای محله و فرهنگسراها مکان‌های مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه است.

انتهای پیام/75005/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول